Írótábori bulvár - Tokaj

A történtekről én először a nol.hu portálon olvastam, a hírt IRODALMI ÉLET, NÉPI TÁBOR, 2014 címmel osztottam meg a Facebookon.

Félbeszakította a Tokaji Írótáborban való részvételét Kukorelly Endre költő, író, s hazautazott Budapestre, mert csütörtökre virradó éjjel olyan súlyosan megütötte őt Csender Levente író, hogy kórházban kellett ellátni.

Információnk szerint a két író kocsmai iszogatás közben szólalkozott össze, Kukorelly túl hangosnak találta Csendert, aki ezen úgy fölháborodott, hogy egy ütéssel leütötte Kukorellyt. Az író sebét a kórházban összevarrták, majd az intézmény hivatalból értesítette a rendőrséget is, Kukorelly sérülése ugyanis nyolc napon túl gyógyul.

Az írótábor résztvevői csütörtök reggel arra kérték Csender Leventét, hogy utazzon haza.

Kukorelly Endre a nap folyamán A polgári-demokratikus átalakulás filozófiái és az irodalom változásai című szekcióülésen adott volna elő.

Majd sorra megosztottam a többi hírt, kiderült, nem hangosságát hanem hamisságát kifogasolta Kukorelly az előadásnak. Az írószövetség elnöke azt nyilatkozta, mindketten ittasak voltak, aztán szemtanúi beszámoló alapján kiderült, hogy Bandi alig ivott. Nem úgy mint...

Osztogattam ugyanabban a topokban a híreket, mígnem...

Kedves Károly! Ha már Írótábor... A múltkor M. Kati kérte, hogy vedd le a fotóját a honlapodról, most én kérlek, hogy 10+ év elteltével légy szíves vedd le a fotóimat, amit annak idején szívességből elküldtem neked! Mondjuk, hogy eljárt felettük az idő.
A fenti hírhez nincs köze a kérésemnek, bár kétségtelenül nem örülök annak, hogy a Te ingerküszöböd is kimerül a bulvárnál, kiváltképpen ha a Tokaji Írótáborról van szó. Én legalábbis nem emlékszem, hogy az elmúlt években egyszer is eszedbe jutott volna említést tenni róla, pedig annyi mindent posztolsz...
Azt azért nem feltételezem rólad, hogy a háromnapos tábornak éppen ezt az egyébként szomorú és tragikus percét gondolnád a lehető legfontosabbnak és egyedül említésre méltónak... Köszönöm a kérésem teljesítését!

Válaszomból:

... fotóidat 2 oldalamon, 11 és 12 évvel ezelőtti ARCHÍV OLDALAKON találtam meg, amelyek értéke talán éppen abban állt, hogy hogy a 2002-es és 2003-as tábor pillanatait és részvevőit örökítette meg, de kérésedre eltávolítottam a képeket, lásd: http://hhrf.org/.../ungp.../manzard/03manz/08tokaj_fotok.htm - és: http://hhrf.org/net.../ungparty/foto/rendezv/0208tokaj/y.htm - az utóbbi oldalon nemcsak a te fotóid voltak, nem emlékszem pontosan, melyek voltak a másokéi, biztonság kedvéért csak alig hagytam néhányat - ezeket, úgy emlékszem, nem te készítetted. Ha mégis, jelezd. ---- Hogy mostani kérésed nincs összefüggésben fenti rosszallásoddal, azt én persze nem hiszem el, de ha ilyen módon akartál valamiféle elégtételt szerezni magadnak és a tábor becsületének - hát legyen. / Csak mellesleg: a hírt a kormányközeli MTI is leadta és a szervilizmusáról ismert királyi tv híradós oldalán is fenn van...

A reagálásból:

Azt nyilván nem fogom tudni megértetni Veled, hogy a kérésemben semmi politika sincs, hiszen Te nagyon is benne vagy ebben az adok-kapok világban. Velem ellentétben, aki netes felületen soha ilyesmivel nem foglalkozik. Ha nem veszem észre, hogy posztolsz valamit az írótáborról, ha nem azt látom, hogy téged is a bulvár része fogott meg, ha nem gondolnám azt, hogy ez kicsit igazságtalan hírverés azokkal szemben, akik az írótáborba nem verekedni, hanem előadni, beszélgetni, hallgatni, tudósítani jöttek, akkor biztosan nem tettem volna megjegyzést erre. Úgy veszem, értetted a kritikámat, mert lám, linkeltél azóta már érdemi cikkeket is. (az, hogy ezek - ha jól láttam - mind kritikus írások, engem cseppet sem zavar)
És akkor még elmondom, miért is kértem a fotóim törlését. É aztán vagy elhiszed, vagy nem
Lehet, hogy merő hiúságnak fog hangzani, de... talán tudod, én nem vagyok fotós. Jobb híján lett belőlem tábori fotográfus, Apám munkáját segít(ett)em ezzel. Viszont eléggé elhatalmasodott rajtam ez a szerepkör, legalábbis ha a gugli találatait veszem alapul. És bizony tizen-egynéhány év alatt fotós téren is fejlődtem valamicskét, bevallom, nekem nem nagy élvezet nézegetni, hogy rosszul megvágott, sápadtka kompaktdigis fotók még mindig keringenek a neten a nevemmel. És nem csak a saját fotóim, de vegyesen ömlesztve mások képeivel, össze-vissza felbontásokban is.
Úgy gondolom, az, hogy 10-12 éve én ezeket ingyen és szívességből a rendelkezésedre bocsátottam, azzal legfeljebb csak növeltem az oldalad látogatottságát. Szerintem, most, hogy kértem az eltávolítását, kissé kicsinyes "bosszúnak" érzem, hogy szenteltél egy újabb posztot a kérésem teljesítésének és otthagytad a nevemet (a gugli számára) a hiány jelölésével. Ez szerintem csak arra válasz, hogy most kértem az eltávolítását és arra nem, hogy 10 évig ott lehettek ezek a képek. De ezt csak zárójelben mondom, mert a lényeg számomra, hogy teljesítetted a kérésemet. És ezt köszönöm! Egyébiránt még az sem róható fel nekem, hogy ezzel megcsonkítottam volna egy cikkedet, hiszen a képek nem szöveg közé voltak beágyazva, csupán egy képtár volt önmagában.
Hát, ennyi.

Újra én:

kösz a választ, kadves Ákos. két megjegyzés. 1. " Ha nem veszem észre, hogy posztolsz valamit az írótáborról, ha nem azt látom, hogy téged is a bulvár része fogott meg" - én posztolásnak azt gondolom, ha az ember ír valamiről valamit, a fenti az nem poszt, csak egy megosztás, bár igaz, annyit fölé írtam, hogy "irodalmi élet, népi tábor, 2014" - ezek viszont tényszerű meghatározások, a történés "címe". mint láthattad (volna), én egyetlen véleményező kommentet sem fűztem sem az első, sem a többi linkelt anyaghoz, a topikban inkább csak dokumentálni akartam az eset interpretációit és a nyilatkozatokat. az fb-t én nemcsak arra használom, hogy tartalmilag súlyos dolgokat osszak meg rajta, hanem arra is, hogy az ismerőim és magam számára olyasmit is rögzítsek, ha tetszik, dokumentáljak, amire felkaptam a fejemet. hogy ez egy bulvárhír, abban egyetértek, ugyanakkor mégis túlmutat önmagán a szereplők kiléte és a helyszín miatt. ha az írószövetségi elnök magyarázkodni kényszerül miatta, a legnagyobb nyilvánosság számára, akkor őt sokkal-sokkal jobban "megfogta a bulvár", mint azt, aki ezeket a nyilatkozatokat simán csak belinkeli egy topikban. 2. én az internetet világarchívumnak tekintem - http://bdk.balladium.hu/digitalis-univerzum/ - és az a felfogásom, hogy ami egyszer felkerült oda, annak ott is kell maradnia, mert dokumentum. számos olyan tíz egynéhány évvel ezelőtti blogbejegyzésem van, amelyre ráférne az utólagos öncenzúra, mégsem törlöm vagy javítom ezeket (hiába jönnek elő a gugliban). mert dokumentumok. ott van a dátum, tudható, hogy mikor írtam: része a múltamnak. ha egy verset 10 éve odaadtam közlésre, hiába gondolom ma bűnrossznak, semmiképpen nem kérem, hogy vegyék ki egy folyóirat archív oldaláról. ha akkor valamiért jó volt, megfelelt nekem az a közlés, utólag nem gondolnám illőnek a múlt megváltoztatását. ha 12 évig nem emeltél kifogást az általad rendelkezésemre bocsájtott fotóid szereplése ellen, hanem ezt megtenni épp most tartottad szükségesnek, akkor azt gondolom, hogy nem az én reakcióm, hanem a te kérésed volt kicsinyes reagálás arra, hogy megosztottam néhány, az írótáborra nézve nem éppen hízelgő bulvárhírt. ezzel együtt köszönöm, hogy fotóid tizenkét éven át reklámozhatták a tábort és nevedet oldalaimon. a témát a magam részéről lezárva jó egészséget, eredményes munkát kívánok, szervusz.

És még erre is kaptam egy iszonyú hosszú választ, de azt már nem közlöm, nincs benne érdemi új infó.