SEO eszközök: Google Analytics

Aki keresőoptimalizálással foglalkozva Google helyezéseket javít, sok SEO-eszközre van szüksége. Első persze a saját tudása: a honlapok optimalizálása és a linkprofil építés ma már nem lehetséges szaktudás nélkül. A kontármunkát a Google keresőalgoritmusai nem honorálják. Rosszabb esetben büntetik is hátrasorolással, az organikus találatok közül való kitiltással. Így nemcsak hogy körültekintően kell az eljárásokat alkalmazni, hanem állandó ellenőrzésre, kontrollra is szükség van. 

google seo eszközök

A tudás után a következő legfontosabb kellék a saját webbázis, mert bár a tartalmi optimalizálást el lehet végezni minden külső segédlet nélkül, ám a linképítésnél mindenképpen minél több külső honlaphoz kell hozzáféréssel rendelkeznünk, hogy a megfelelő attribútumokkal rendelkező szöveges hivatkozásokat elhelyezhessük rajtuk: ezek terelik rá a kereső figyelmét a hivatkozott webhelyre, és nyilván sok értékes helyről mutató hivatkozás megemeli az adott weblap renoméját, internetes autoritását.

Saját webbázis azért is szükségeltetik, mert kevés a linket kitenni, hanem releváns kontextust is építeni kell a hivatkozás számára, ellenkező esetben a művelet manipulációnak hat.

A tervezés és építés után azonban már az ellenőrzés következik, és ehhez aztán igencsak kellenek a segédletek, alkalmazások, eszközök. Az első maga a Google kereső, hiszen az organikus helyezéseket itt ellenőrizhetjük. De az internet piacvezető óriáscége számos egyéb fejlesztéssel is segítségünkre siet. Ezek közül legfontosabb az Analytics rendszer. Ebben webmesterként, honlaptulajdonosként, SEO-szakemberként regisztrálhatjuk weboldalainkat, majd egy mérőköd elhelyezésével elkezdődhet a statisztikai adatok szolgáltatása: ezek tucatnyi menüpont alá rendezve százas nagyságrendben készítenek különböző szegmensekben kimutatásokat. Többek között azt is nyomon kísérhetjük, hogyan alakul az organikus forgalom: a kulcsszavas keresőoptimalizálás sikerességének ez az egyik legfőbb mutatója.

A Google Analytics arculata gyakran változik, most éppen a mobiltelefonos alkalmazás felhasználói felülete újult meg. Erről bővebben ebben a szakmai blogban olvashatni:

Keresőeszköz optimalizálás, internet - web. Kontextus alapú honlapoptimalizálás, Hoogle első helyre kerülés