web lap top tartalom ajánló blog

2016.dec.04.
Írta: bdk Szólj hozzá!

Laptop-szerviz Budapest

Laptop vásárlás, szerviz - alkatrészek

- Milyen akkumulátor töltő, kijelző, billentyűzet legyen a laptop tartozéka? Hardver eszközök -

Notebook: Laptop-szerviz BudapestTáskaszámítógép beszerzése előtt mindenkiben felmerül, hogy milyen eszközt vásároljon, mi legyen a laptop hardver-háttere és milyen szoftvert telepítsen rá. Ezekre a kérdésekre nem adható általános válasz, hiszen a készülék felszereltségét és alkalmasságát az igények függvényében kell megvizsgálni. Az alkatrészek teherbírását, a képernyő paramétereit vagy az áramforrás tartósságát speciális elvárások szerint kell megválasztani, ugyanakkor a kereskedelmi forgalomban kapható hordozható számítógépek megfelelően magas árfekvés esetén úgyszólván mindent tudnak, memóriájuk elég nagy grafikus programok futtatásához, adatbázisok kezeléséhez, processzoraik pedig lehetővé teszik a villámgyors képfeldolgozást, vagy igény esetén videójátékok fennakadásmentes használatát. A készülék beszerzése előtt mégis tanácsos szakemberrel tanácskozni, illetve, ha ezt elmulasztottuk, gépünk funkcionális részeit kicseréltethetjük, vagy bővíthetjük egy megfelelő laptopszervizben - Budapesten vagy másutt..

Elterjedt használat - univerzális hordozható PC-k

Napjainkban már mindenütt működik ingyenes wifi-hálózat, így a notebook-felhasználók nemcsak lakásukban és munkahelyükön használhatják ugyanazt az eszközt, hanem magukkal vihetik utazásaik során, emailezhetnek a vonaton, facebook-bejegyzéseket olvashatnak egy parkban, fotókat tölthetnek fel a budai Macskakő Kávézóban. A korszerű laptopok ma már több órás üzembiztos működést garantálnak feltöltés nélkül, az akkutöltők pedig könnyűek és kisméretűek, így ahol van hálózati áramforrás, nem probléma a táskagépet ehhez csatlakoztatni. Bár a szállítások és a gépet nem mindig kímélő környezeti hatások miatt a laptopokat az asztali gépeknél gyakrabban érik sérülések, kedvezőtlen hatások, élettartalmuk ma már egyenlő alkatrészeik elévülésének idejével. Az enegiatakarékos kijelzők, a hangtalanul működő klaviatúra, az érintésre működő egér, a beépített kamera és mikrofon, és a számtalan külső eszköz csatlakoztatásának lehetősége a laptopot univerzális eszközzé teszi, amely nélkül már elképzelhetetlen a digitális kor emberének munkája, szórakozása, tájékozódása és kommunikációja a külvilággal.

Weboldal: Laptop-szerviz Budapest

Az optimalizált honlap egy laptop-hardver alkatrészeket árusító webáruház és céges website erényeit egyesíti. A vállalkozás mögött professzionális szervizszolgálat áll, a budai és pesti javítóműhelyekben márkaspecifikusan szakosodott szakemberek végzik az alkatrészek javítását, cseréjét, beszerelését. Fő profilljuk a laptopkijelző, a billentyűzet és az akkumulátortöltő cseréje, karbantartása, szervizelése. A vállalkozás weboldala mellett ismeretterjesztő blogmagazin működik, amelyben felhasználói tanácsokat, híreket és érdekességeket egyaránt megtalálhat az olvasó.

Az asztali számítógépeket a legtöbb háztartásban felváltják a laptopok, amelyek kompakt felépítésük és mobilitásuk révén a kor modern emberei számára alkalmasabbak arra, hogy a személyi komputer szerepét betöltsék. További információk: Laptop-szerviz Budapest

Tovább

Google első helyezés

elso-helyezes-google.jpgA honlapoptimalizálás célja a Google helyezés javítása, első helyre kerülni a keresőben kurrens kulcsszavakkal azonban igen nehéz a konkurencia erőssége miatt. Egyes keresőkifejezésekre nézve ádáz verseny alakul ki a piaci résztvevők között olyan esetekben, ha sokan szeretnék vevőkörüket épen az organikus találatok felől bővíteni. Ennek egyetlen módja a helyezésjavítás: minél jobb pozíciót foglal el egy weboldal, annál több látogató érkezik a keresőből.

Az odáig nyilvánvaló, hogy minél jobbak a kulcsszavas helyezések, annál több látogatót szállít a Google, és az is valószínűsíthető, hogy a több látogatóból több vásárló és megrendelő lesz - de ez sok minden mástól is függ (pl. a kínálat megfelelősége: ha az ajánlat nem eléggé vonzó, hiába a nagy forgalom), és erős konkurencia mellett arra nincs semmilyen garancia, hogy a top helyezés automatikusan csúcseladást eredményez. A jó Google helyezés tehát roppant fontos, de nem csodaszer, főként erős konkurens weblapok mellett. Törekedni kell rá természetesen, de csak ettől még az üzleti siker nem biztos: ami nő, az az esély, a valószínűség.

Ebben a vonatkozásban az első találati oldal vagy az első helyezés csábereje már kisebb, ám az organikus forgalom növelésére mégsem tudunk jobb módszert. Érdemes viszont viszont tisztázni, hogy a TOP web-helyezés nem annyira cél, mit inkább eszköz a valódi cél megvalósításához, ami az üzleti siker. Nem árt, ha ezzel minden SEO-szakember is tisztába jön.

Hogyan lehet a Google első helyére kerülni

Sok munkával. És ennek az egész SEO-folyamatban csak egyik fele a kiváló minőségű honlap előállítása és ezen a keresőszempontok érvényesítése - mert legalább olyan fontos a megfelelő linkprofil felépítése. Ebben a keresőalgoritmusok eléggé finnyásak, csak megfelelő kontextussal megtámogatott hivatkozásokat értékelik pozitívan a rangsorolásban. Így nem elegendő tartalmas, keresőbarát honlapot, elengedhetetlenül szükséges a webkörnyezetet is felépíteni. Idegen oldalakra elhelyezni linket egyfelől nehéz, másfelől nem eredményes, ha ez az idegen website a sajátunkkal nem mutat tartalmi párhuzamokat. Ezért saját honlaprendszer kialakítása a legjárhatóbb út. Sok-sok tematikus weblapot, blogot, ajánló oldalt, marketing webhelyet szükséges létrehoznunk, ezeket külön is optimalizálni kell, hogy internetes értékük nőjön - és ezek lehetnek a felépítendő linkhálózat gócpontjai. 

Tovább

Luther és a reformáció napja

luther-marton-reformacio-napja.jpgLuther 2006 | Október 31-ike a reformáció ünnepe, napja, november elsején pedig Mindenszentek napja van a lutheránus naptár szerint. Nem vagyok különösebben vallásosnak mondható, de valahogyan utóbbiakat autentikusabbnak, a helyi kulturális hagyományokhoz közelebbinek érzem, mint a nagy piros betűs ünnepeket - írta egy régebbi, éppen 10 évvel etelőtti posztjában berlini barátom. Előtte az akkor friss Luther vagy akit akartok c. filmről tett közzé kritikát, majd Németország bevándorlási, azaz migrációs politikájáról értekezett. Sok érdekes hozzászólást kapott egy azóta már elérhetetlen fórumban. Ilyeneket.

Nota bene a többségében evangélikus Poroszország október 31-én valóban a reformáció napját ünnepli, de igazából nem is érdekli a derék berlinieket, hogy Mindenszentek is most van. Ez csak a római katolikus bajoroknak lényeges, esetleg. Náluk hétfőn iskolai és hivatali szünet volt, nem úgy, mint Berlinben, ahol a hétfői nap rendes munkanap, és az iskolákban tanítás folyt.

Lehet, hogy javíthatatlan konzervatív vagyok, de halálosan utálom az import amerikai álünnepeket, azok hagyomány nélküli, ezért gyakran összefüggés- és értelemhiányos meghonosítását Európában. - Nyilván ezt mondták a kelták is, amikor Kr. u. 43-ban a rómaiak legyőzték őket, és a két kultúra kénytelen volt együtt élni, majd lassan megkezdődött egybeolvadásuk, persze szokásaikkal együtt. Majd később újfent elhangozhatott a fenti sirám - ha nem is szó szerint, persze - mikor a pogány szokások elleni küzdelem jegyében a pápa elrendelte, hogy mindenszentek napja pontosan Samhain napjára essen. Halloween (az elnevezés az angolban a katolikus hagyományt idézi: All Hallows Eve) az egyik legrégibb ünnep, a kelta hagyományból öröklődött át, és tulajdonképpen a sötét és hideg évszak kezdetét jelenti. Ekkor ünnepelték a kelták a kedvenc istenüket, a Nap és a halott lelkek urát is, és ez volt egyúttal a kelta újév kezdete is. Az I. században, mikor a rómaiak elfoglalták Angliát, sok hagyományt hoztak magukkal, melyek egyike a Pomona-nap volt, ami a gyümölcsök és kertek istennőjének ünnepe, és november 1 körül tartották. Az évszázadok alatt, a kelta Samhain fesztivál és a római Pomona-nap hagyományainak keveredésével jött létre az első őszi ünnep. A következő behatás a kereszténység terjedésével érkezett. 835-ben a római katolikus egyház november 1-ét mindenszentek ünnepének nevezte ki. Később az egyház november 2-át is szent nappá, a halottak napjává nyilvánította. A kereszténység terjedése azonban nem feledtette a régi hagyományokat sem, folytatták a Samhain és Pomona napok ünneplését is, így az évek során mindezen szokások összevegyültek. Halloween szokását az 1840-es években a nagy éhínség elől menekülő ír bevándorlók vitték Amerikába. A töklámpást is az ír folklórnak köszönhetjük. Mindezt nem árt tudni, mikor az új, úgymond hagyomány nélküli álünnepek terjedése fölött siránkozunk.

Már ekszküzímoá, liebe Luther Márton-fan, de azon kijelentésed okán, hogy a reformáció napján a kuktafazék merénylet a gasztronómia ellen, fel kell szólamlanom!  Hosszú és hányattatott életem során több ízben megesett, hogy, khm, likviditási gondjaim akadtak. Az ilyen problémák legjobb megoldása a gyors tőke-influx. Mivel már kora gyermekkorom óta éles eszemről voltam közismert, mindenféle közgazdasági előtanulmány nélkül arra a következtetésre jutottam, hogy pénzt kell keresnem. Mint erős, dolgos fiatalembernek, aki nem riad meg egy esztergagép láttán, és akinek a baráti köre is hasonló emberekből áll, két opció merült föl (de azonnal): idősebb hölgyek szórakoztatására (sérelmére?) végrehajtott üzletszerű kéjelgés a Geraud teraszán, vagy ellopunk egy nagy kültéri trafót, és a benne lévő olajat, valamint a színesfémet külön értékesítjük. Figyelembe véve külalakunkat, és azt a tényt, hogy a kollégiumi lét nem az első osztályú ruhatárról és a folyamatos szoláriumozásról szól, testünk áruba bocsájtását elvetettük. Valaki próbált ágálni, az erkölcsünkre apellálva, hogy, "hát, az nem is lenne szép", de egy pillanatra szemébe néztünk, mire azonnal visszanyelte a nyálát. A másik opció sem volt túl kecsegtető, mert kis színesfém-beszerzési-mélységi-felderítő kommandónk egy jogászból, egy szociológusból meg belőlem állt. MIvel nekem tangenciálisan a közöm a természettudományokhoz, a két elmebajnok úgy döntött, hogy a családi ház méretű fémmonstrumot nekem kell diszkonnektálnom a mainstreamről, darabokra szednem, elszállítanom a malacleadóhoz, és roma származású hitsorsosainak anyagi ellenszolgáltatás fejében átadnom. - A terv csúfos kudarcot vallott. Ekkor döntöttünk úgy, hogy lemegyünk a Balatonhoz, mert ott mégiscsak szebb szenvedni. Úgy gondoltunk, ott biztosan találunk szakképzettségünknek megfelelő munkát. És, lőn! A jogász pingpongasztalokat rakott össze, füvet nyírt, vaamint részeg randalírozókat zabolázott meg, de figyelembe véve testsúly/testmagasság aráyát erre a szerepre ideális volt. Szociológus barátunkat testalkata egyertélműen arra peredesztinálta, hogy vízimentő legyen. Ő ezt úgy képzelte (gondolom), hogy majd ő lesz az, aki a piros bikinis Pamela Anderson szórakoztatását végzi azon időszakokban, mikor senkit sem kell kimentani, és Tommy Lee sincs a környéken. Kis zavart okozott ugyan, hogy szóban forgó ember a), bevallottan nem tudott úszni. Úgy gondoltunk, hogy vészhelyzetben előjöhet ez a reflex, ezért, mikor a főnök megkérdezte, hogy tud-e úszni, a olyan pillantást vetett a kukacosodó burzsoára, mint arisztokrata a pincérre, aki egy nagy kanál tőgymeleg húrkazsírt kínál fel előétel gyanánt. b), nem tudott, és nem bírt evezni. Ugyan. Komolytalan. c). nem bírta tekerni a vizibiciklit, és szinte azonnal tengeribeteg lett rajta. Az ominózus napon, minkor pengetestét (halódó angolkóros Jézuska nézett így ki sápadt, aggódó anyja (Mary) kebelén: saccra tiz perccel a halál beállta előtt) megmutatta a Balaton vizének, a főnöke a tó közepére irányította, az átuszás során a végkimerülés szélére jutott emberek megmentésére. A saját szememmel láttam, hogy egy diszkrét, ám határozott mozdulattal okádta telibe egy vízben haldokló, gyakorlatilag hátrafelé úszó, lélete virágában lévő hölgy salátára hajazó úszósapkáját lilás színű, sólettel (füstölt marhahussal, hoppá, Globus, 299/500gramm (akkor!))eelegyes háromliter kannásborral. - Maga ekkoriban egy étteremben helyezkedtem el. Neked, gondolom, fogalmad sincs róla, mi az az MUPK, de ha jobban belegondolok, nekem sem. A lényeg az, hogy ide a középiskola alatt kellett járnunk, és az volt az a hely, ahol szakmát adtak a kezünkbe. Nekem szám szerint kettőt: fémforgácsolás volt az egyik szakterületem, de mivel a tanárt fájront előtt fél évvel elvitte a májcirrózis (pedig már röpke négy óra alatt ki tudtam esztergálni egy tízkilós tömbvasból egy egész pofás, hetvendekés rudat (a hossz- és kereszt-előtolások császára voltam, azóta kicsit berozsdásodtak már a művész-izületek), a másik pedig (igen, igen, igen!) szakáts voltam. Azzal már tényleg nem akarom megterhelni a történetet, hogy azért váltam szakácssá, mert proli alapokról (esztergályos) indulva természetesen nem hághattam fel az MUPK olyan arsztokratikus magasságaiban leledző ködzserű lényei közé, mint a TRAKTOR VEZETŐ- ÉS SZERELŐ, nem beszélve a TEHERAUTÓSOFŐRök félisteni köréről. Maradt a zöldségtermesztés (igen, parasztko, úgy gondoltam ezt az oldalamat kár volt erősíteni) meg a szabás-varrás (sok a lány ugyan, lehet ruhákat próbálgatni, ellenben ha egy csuklóra erősített tűpárnával, meg a nyakadon lógó mérőszalaggal lihegsz körbe egy női csipőt szoknyaigazítás ürügyén (ami nem rossz pozísön), fix, hogy a csípő-régióhoz (egyes mocskos szexorientált hímállatok szerint tök feleslegesen) attacholt nőnemű lény egészen biztosan homoszexuálisnak nézett. Tudom, hogy innen szép nyerni, de úgy éreztem, inkább mégse. Így lettem szakács. Na, itt értünk el ahhoz a ponthoz, ahol lazán átköthetnék a kuktafazékra, de nem teszem, mert az az igazság, hogy én az ott lehúzott hónapok alatt három dologgal voltam elfoglalva: csigatészta készítéssel, idény jellegű tojáshímzéssel, és azon megfigyelés bármilyen tapasztalati módon való alátámasztásával, hogy B. Marianna (16) jobb (és csak kétkézzel tartható) keblei közül a bal valóban egy leheletnyivel magasabban van-é a jobbnál. A kuktafazékról soha egy rohadt szó nem esett, ellenben mikor a lellei Fogas pecsenye- és lángossütő intézmény tulaja (vagy mije) megkérdezta, hogy jártas vagyok-é a főzés mesterségében, magabiztosan bólintottam, minek következtében négy héte átt tésztát dagasztottam, és ütődött cukrosbácsi-szerűen, szééné sütött lángosokkal próbáltam elkápráztatni és éjszakai meztelen fürdőzésre és az azt követő szabad társas szórakozásra csábítani a tésztabőrű, orrkarikás, rubensi (balna) testű keletnémet, kohók tőszomszédságában felcseperedett lányokat, bevallom, csekély sikerrel.
Most jön a kukta: természetesen, mniden összeomlott, pénzünk nem volt továbbra egy kanyi se, meg jött az ősz is, így vissza kellett utaznunk Bp-re. Trinyóztunk a szeptembertől, mert egyrészről maradt még vizsgánk bőven, másrészt tudtuk, hogy éhen fogunk veszni. Annyira meijedtünk a kilátásoktól, hogy berúgtunk, mint az álat. Másnap egy kávéval akartam menteni a mentetőt, de nem volt. Volt ellenben a kuktafazék, meg egy kilogramm grúz (csornij, bajhovij) tea. A csfir intézményét ismered? Na, atz állítottam elő: belenyomod az egész teát a kuktafazékba, ráöntesz kkét liter vizet, és több órán át főzöd. A végeredmény egy sőtétbarna, mézgés ragacs, amiben gyakorlatilag kristályos állapotban van a koffein és a teofillin. Ebből emeltünk be fejenkét egy nagykanállal, erősen overestimálva a szükséges dózist. Eleinte semmi nem történt, a szív dobbant egy nagyott, majd a döbbenettől kikerekedő koronaerekkel megállt. Nem részletezem, kórházban végeztük.
Hát, ennyi lenne a kuktafazékkal kapcsolatos történetem a reformáció napján. De érdekelne a német belpolitika is. Vagyis:

Friedman közismert közéleti és ZJD-elnökhelyettesi pozíciójából adódóan politikai figura, de eleddig magyar, ill. nemzetközi szempontból nem játszott szerepet. A 2-3 hete kiszivárogtatott hír - és csak tegnap óta jogszerűen bizonyított vád - szenzációértékű volt 2-3 hete – N.o.-ban. Ma is fenntartom ama nézetemet, hogy valójában csak N.o-ban és főleg azoknak, akik ismerik az arrogáns moderátor TV-műsorát. Csak annak felháborító szenzáció a „vizet prédikál, bort iszik” jelenség. Tudósítani friss pletykákról más vonatkozásban sem kötelező. Ma, amikor mindez bizonyított, más a helyzet. Az MTI-hír utolsó bekezdése például egyenesen egy szintre hozza őt Möllemannal (ami talán megint csak túlzás egy kicsit). Azzal, hogy az MTI összefüggésbe hozza őket, még korántsem tesz egyenlőségjelet. Azért említheti őket együtt, gondolom, mert feltételezi, hogy a magyar olvasó/néző/hallgató Friedmant nem ismeri, nevét korábban talán a Möllemann-botrány során hallhatta. Szintén erre utal a Friedman személyére, karrierjére vonatkozó részletes leírás. Ha visszatérő hír megerősítése lenne, nem kellene újból elmagyarázni, ki is ő. Mintha az MTI sem számolt volna be róla korábban. Számomra tehát nem az a fontos, hogy Bedő miről tudósít és miről nem,... Ehhez képest igazán érthetetlen, hogy miért taglaljuk már nem is tudom hányadszor a Friedman-ügyet. Nekem ez csak példaként szolgált a tudatos csúsztatás bemutatására. Azért ez, mert a szerző is ezzel foglalkozott a legtöbbet, ill. ehhez tudtam érdemben hozzászólni. Bedő ugyanúgy csak ürügy számomra. A magyar belpolitikai ügyeket, közéleti kérdéseket nem ismerem olyan részletesen, hogy azok alapján bármit is tudnék cáfolni. A gyomromban lévő ellenérzés pedig szerintem nem elegendő érv.  Itt azonban az én olvasatomban valami egészen penetráns dologról van szó. Arról tudniillik, hogy a pályázaton kiválasztott reménybeli tudósítók figyelmét kollégáik hívták fel arra, jobb, ha nem vállalják a megbízatást, mert bajuk lehet belőle. Miért beszélsz többes számban? Még a MN-cikk is csak egyről beszélt. A másodikról. Az első nyertes pályázó visszalépésének okát nyitva hagyta. Ha Te így értelmezed, akkor a sugallat sikeres. Különben pont erről a befolyásolási módszerről írok, ez cikkem lényege. (Hogy ez megtörtént, azt nemcsak ebből a cikkből tudom. Az bizony tény.) Ez az, ami szerintem iszonyú, undorító és elfogadhatatlan. A többi mellébeszéd. Igazad van. Ha így lenne, valóban szörnyű nagy disznóság lenne. Az én ismereteim szerint azonban másként zajlott a dolog. Persze nem merném állítani, hogy nem igaz, amit írsz, mert a „tényeket” - legalább is én - csak szájhagyomány útján vélem tudni. Ahogy Luther Márton is megmondta:  Audiatur et altera pars. Többnyire középen van az igazság.

Webes SMS-küldés címlistára

Tömeges SMS küldés online webfelületről. Marketing üzenet - mobil kampány - google első hely
webes tömeges sms-küldés

A mobiltelefonos szakmai lapok már évekkel ezelőtt beszámoltak arról, hogy a mobil távközlés, illetve a 900 MHz-es GSM mobilszolgáltatások bevezetése óta Magyarországon igen közkedvelt üzenetközlési mód lett az SMS-küldés, amelynek csoportos formája komoly marketingpotenciált tartalmaz, mivel a költségracionalizálások, a visszafogott marketingköltések  megnövelték a vállalatok érdeklődését a tömegeket elérő, a gazdaságosabb kommunikációs platformok iránt, amelyek közt a címlistára küldött SMS-üzenetek kiemelt szerepet töltenek be. Egyre több vállalkozás, intézmény használja külső-belső kommunikációs eszközként az SMS kommunikációs formáját.

Mint tudjuk, az SMS (Short Message Service, azaz rövidüzenet-szolgáltatás) a mobiltelefonnal küldött, rövid terjedelmű, meghatározott karakterszámú üzenet küldését-fogadását jelenti, magyarul hibásan magát a szöveges üzenetet értjük rajta, és nem a szolgáltatást.

Megfelelő tervezés és lebonyolítás mellett a személyes hangütésű tömeges SMS mobilkommunikácios szolgáltatás igen költséghatékony -  a szolgáltatásra költött összeg többszörösen megtérülhet az interakciók során. A jól felépített, ápolt ügyfélkapcsolatban kis ráfordítással a tömeges üzenetek jelentősen fellendíthetik az ügymenetet és az értékesítést, különösen jó az ár/érték arány a webfelületen is elérhető és használható webes tömeges SMS szolgáltatás esetében, amelynek nagy előnye, hogy automatikusan, gyorsan és biztosan, akár százszázalékos biztonsággal juttatja célba a közölni kívánt információt, amely vásárlásra ösztönzi í címlistán szereplőket.

A webes tömeges SMS küldés úgynevezett Gateway rendszer keretében történik, és percenként akár több tízezer SMS küldhető ki, akár időzíthető is: az esemesek tömeges indítása előkészíthető több nappal az adott aktivitás kezdete előtt, így a termékmenedzsernek nem kell a bemutató közben az SMS-kampány időzített indítására figyelnie.

Tovább

Tartalom és marketing: új blog

tartalom-marketing-blog.jpgTartalommarketing blog - A weblapok optimalizálásának Google-szakértői szintű művelése folyamatos terjeszkedéssel jár. A linkprofil építés ugyanis extenzív műfaj, amelyben ugyan rendkívül fontos a benne résztvevő honlapok minősége, így ezek fejlesztése és optimalizálása alapfeladat (és ez belterjes munka), ám bármennyire is sok saját weboldallal rendelkezünk, egyszer elfogynak a SEO-munkába bevonható egységek - és akkor terjeszkedni szükséges. Sok linképítő ilyenkor külső forrásokhoz nyúl (bár a linkkatalógusoktól most már a legtöbben félnek), mert könnyebb elhelyeztetni egy linket egy idegen oldalon, mint a link kedvéért sajátot építeni. A többletmunkától nem félő szakember azonban mégis inkább építkezik és új tartalmakat helyez el új domainok és IP-k alatt: mert ezt a tartalmat kedve szerint alakíthatja és mert a gondozott webhely idő múltával nemcsak arra az egy munkára lesz alkalmas, amely miatt létrehozta,

Így vált szükségessé az extenzív webművelés 2016-ban, amikor mind az sms-mobilmarketing projekt, mint a télikert építés és teraszbeépítés területét érintő program túlfejlődött a rendelkezésre álló kereteken. A keresőmarketing tevékenység további kiterjesztése elkerülhetetlenné vált.

Megoldás lehetett volna az eddig is preferált ingyenes blogszolgáltatóban indítani újabb posztfolyamot, de a két kedvelt szolgáltatónál már így tucatnyi egység hajtotta a szelet a céloldalakra. Szóba jöhetett új tárhelyekhez új domainok regisztrálása - de egy ilyen munkaciklus épp befejeződött. Valami másban törte tehát a SEO-szaki a fejét.

Ingyenblog - de másutt. Olyan kellett, amelyik élvezi egy nagy rendszer támogatását, amelyik pörgős és amelynek új blogjaira is figyel a Google. Hogy ez melyik legyen, annak kiválasztása sok fejtörést okozott. Végül sikerült a tutiba beletrafálni. A Tartalom és marketing címen indított blog remekül optimalizálható (Wordpress hajtja) és teljesen váratlanul kiemelt Google-figyelmet is kap: a frissen írt és publikált posztokat szinte azonnal szkenneli és betárazza a kereső.

Tovább

SEO eszközök: Google Analytics

Aki keresőoptimalizálással foglalkozva Google helyezéseket javít, sok SEO-eszközre van szüksége. Első persze a saját tudása: a honlapok optimalizálása és a linkprofil építés ma már nem lehetséges szaktudás nélkül. A kontármunkát a Google keresőalgoritmusai nem honorálják. Rosszabb esetben büntetik is hátrasorolással, az organikus találatok közül való kitiltással. Így nemcsak hogy körültekintően kell az eljárásokat alkalmazni, hanem állandó ellenőrzésre, kontrollra is szükség van. 

google seo eszközök

A tudás után a következő legfontosabb kellék a saját webbázis, mert bár a tartalmi optimalizálást el lehet végezni minden külső segédlet nélkül, ám a linképítésnél mindenképpen minél több külső honlaphoz kell hozzáféréssel rendelkeznünk, hogy a megfelelő attribútumokkal rendelkező szöveges hivatkozásokat elhelyezhessük rajtuk: ezek terelik rá a kereső figyelmét a hivatkozott webhelyre, és nyilván sok értékes helyről mutató hivatkozás megemeli az adott weblap renoméját, internetes autoritását.

Tovább

Blogoptimalizálás: mobilmarketing

Marketing célú blog optimalizálása: mobilmarketing - sms küldés tömegesen - okostelefonok, sms-kampány

sms-mobilmarketing-blog.jpg

Honlapoptimalizálás közben nem lehet eléggé a kulcsszavakra figyelni. Akár tetszik, akár nem - és bármit is kommunikáljon a Google - egy-egy weboldal pozícióját döntő mértékben a kulcsszavas reprezentáció határozza meg. Fontos, hogyne lenne fontos az egyedi tartalom, az informatív jelleg, az érdeklődés kiváltása és a felhasználói élmény. És fontos, hogyne lenne fontos az erős, komplex és releváns linkprofil. Ám e kettő megléte is csak akkor vezet sikerre, azaz a keresőtalálati listákon - SERP - csak akkor szerezhető meg a jó helyezés egy adott kulcsszóval, ha ez az adott kulcsszó megfelelő mennyiségben és minőségben szerepel az oldalon. A mennyiséggel persze vigyázni kell, a túl nagy előfordulási arány manipulációt sejtet. A minőségen pedig az értem, hogy a kiválasztott kulcskifejezés más-más minőségében szerepel az oldalon: lehetőleg benne van a domainban, a website nevében, több belső URL-ben, head-line és tipográfiai kiemelésekben, táblázatban, képszövegben stb.

Ha például a témánk a mobiltelefonos marketingtevékenység, akkor nyilvánvalóan a mobilmarketing szó lesz a legfontosabb keresőkifejezésük. Hasznos, ha már a domainban is benne van. Épp egy ilyen blogot találtam a minap. Az említett szó benne volt az internetes elérhetőségében, a címében - és a témája is ez volt, ezért a legváltozatosabb formákban előfordult a bejegyzésekben. Fenn is volt a blog az adott kulcsszóval a Google top10-ben. Egy volt vele a bökkenő: nem az én blogom volt.

Mivel azonban aktuális SEO-programom éppen a mobiltelefonos marketinggel (jelesül a tömeges sms-küldéssel) foglalkozik, érdekelt voltam ennek a weblogban a megszerzésében. ÉS LŐN.

A feladat most az, hogy kiváló pozícióját megtartsam annak ellenére, hogy a korábbi tulajdonos a teljes tartalmát törölte átadás előtt, tehát valóban csak a domaint adta át. Így hát most áll nálam a bál, folyik ezerrel a blogoptimalizálás. Az új tartalmat részben már megalkottam és feltöltöttem, az optimalizációs kondíciók javát is tisztába tettem, és elindult a linképítés a keresőmarketing legális, white hat szabályai szerint. Voltaképp ezt a posztot is azért írtam, hogy releváns linket küldjek a Mobilmarketing Blog "Tömeges SMS Küldés" cikkére. Minthogy ez megtörtént, zárom is soraimat kedves Néném.

Blog optimalizálás 'mobil marketing' kulcsszóra

Marketing blogok alkalmazása optimalizációs céllal. Tömeges sms kampány, Google keresőmarketing és honlapoptimalizálás a télikert teraszán. Okostelefonok, kulcsszavak, blogoptimalizálás

Hogyan működik: SEO Google kereső optimalizálás

Üzleti Google-optimalizálás télikert, sms és szamizdat kulcsszóra. Honlapoptimalizálás, keresőmarketing. Hogyan működik a SEO világa? Milyen szolgáltatási csomagok vannak és mennyiért?  - Egy régebbi angol nyelvű szakmai leírás magyar ismertetése egy időközben megszűnt online marketing blogból, okostelefonra aktualizálva.

seo-honlap-optimalizalas.jpg

Fülig Dzsimi így szólott a pirézekhez: Fogadjunk, hogy van köztetek olyan ember, aki talán valóban elég jó tudással rendelkezik SEO témában ahhoz, hogy akár professzionális tanácsadóként is tudjon tevékenykedni - de lehet, hogy pont azt nem tudja belőni, hogy mennyit is kérjen azért, ha telefonon ad tanécsot. De az is elképzelhető, hogy szeretnéd igénybe venni egy profi tanácsadó szolgálatait, de nem tudod eldönteni: vajon tényleg ér-e annyit ez a szolgáltatás, mint amennyit kér érte. Sms-t hiába vársz erről, télikertedben pihegve

Ez a fajta probléma fokozottan jellemző hazánkra, ahol a SEO, mint iparág csak mostanában kezdett el gyökeret verni, monghatni egyelőre szamizdat szinten mozog; azonban a fejlettebb Nyugaton sincs mindenki tisztában a válaszokkal. Nézzünk néhány konkrétumot a keresőoptimalizálás - google optimalizáció - seo területéről az angol nyelvű forrásból:

  1. Óradíj alapú konzultáció

A tanácsadók számára a legegyszerűbb, és talán az egyik legvonzóbb forma - amit lehet, hogy itthon az egyik legnehezebb megvalósítani, főleg, ha kis és középvállalkozások állnak a fókuszodban. A kezdő tanácsadók óradíja 40-50 dollártól (kb. 7200-9000 Ft) indul; a tapasztaltabbak szégyen nélkül elkérnek 100-200 dollárt (kb. 18.000-36.000 Ft); az öreg rókák tanácsai azonban egyeseknek megérnek 300-500 dollárt (kb. 54.000-90.000 Ft) is óránként.

Ha cégvezető vagy, aki tanácsadót keres, akkor lehet, hogy most meghűlt az ereidben a vér az árak hallatán - Nyugat-Európában és az Egyesült Államokban ezek úgy tűnik, normális áraknak minősülnek. És ne felejtsük el, a marketing is egy befektetés: akkor jó befektetés, ha megtérül és nyereséges.

Ha kezdő tanácsadó vagy, akkor úgy tapasztalhatod, hogy legalábbis macerás itthon akár egy 7000 Ft-os tanácsadói óradíjat is érvényesíteni a cégek felé.

Vannak egyéb konstrukciók is azonban, amikkel üzletet lehet csinálni a keresőmarketingből. Ez nem azt jelenti, hogy hosszútávon sokkal olcsóbb lenne a cégeknek, vagy Te rosszabbul járnál.

  1. Project tanácsadás

Gyakorlatilag ugyanaz, mint a fenti, csak más csomagolásban. A legtöbb webes cég ezt a modellt alkalmazza, ha egy fejlesztés díját kell megállapítania. Ki kell kalkulálnod egy projectre egy fix díjat, a munka nehézségétől függően, az ehhez szükséges időt beleszámolva, nem elfelejtve, hogy mennyi emberi munkaerőre van szükség. A forrás állítása szerint leginkább ezt a modellt érvényesíti egy site optimalizálásakor: a megbízó kap egy elemzést a honlapjáról (ha már van neki), elvégzik neki a kulcsszó-kutatást, és benne van a csomagban a tanácsadók ideje is.

  1. Szerződéses szolgáltatások

Leginkább speciálisabb szolgáltatásokra jellemző az, hogy van egy fix díj, amiért fixen kapsz valamit. Ilyen példának hozza az angol forrásunk a directory submission szolgáltatásokat (egy bizonyos díjért X katalógusba beregisztrálják az oldaladat) - mint tudjuk, 2012, a Google Pingvin Algoritmus élesítése óta ez kockázatos eljárás

Jellemző tehát, hogy valamiféle könnyen nyomon követhető, fixen kalkulálható szolgáltatást kapnak a felhasználók a tanácsadótól, mint például jó minőségű, bejövő linkek.

  1. Standard nyereségrészesedés

Néhány tanácsadó hajlandó arra is, hogy egy minimális induló díjat számít csak fel - ellenben kéri a részét a nyereségből. Ennek a metódusnak van több megfontolandó aspektusa is: egyrészt, tanácsadóként nyilván fel kell mérned magát az üzletet, hogy mennyit kereshetsz vele - ugyanúgy be kell lőnöd azt az időt, amit el kell töltened a projecttel, hogy az sikeressé váljon. Tehát, igyekezned kell kialkudnod akkora százalékot, hogy jobban megérje Neked, mint egy fix szerződéses díj, vagy egy hagyományos tanácsadói óradíj. Ez viszont magával vonzza azt a problémát is, hogy esetleg jobban meg kell ismerned ezt az üzletet, amibe belevágtál: sokkal jobban fel kell mérned, mennyire megbízható az ügyfél. Mert lehet, hogy becsületes a megbízó, az üzlet ötlete is jó, és még talán könnyen optimalizálható is a honlap - csak éppen aztán az egész befuccsol, hiába marketingelted a legjobb képességeid szerint a weblapot. Mert például a megbízód három hetes csúszásokkal szállítja ki az árut, így a vevők elveszítik a bizalmukat, és sose rendelnek többet. A nyugati szakmai hírforrás is kipróbálta ezt a metódust, írásuk szerint eléggé vegyes eredményekkel - pont azért, mert egy ilyen üzlet sikere nem kizárólag a SEO-n, hanem egyéb, a tanácsadókon kívül álló faktorokon is múlhat.

Megrendelői szempontból ez valószínűleg egy nagyon kényelmes és jó modell lehet egyébként - attól eltekintve, hogy hosszabb távon előfordulhat, hogy sokkal többe kerül a marketing költsége, mint mondjuk egy óradíjas tanácsadás esetében. Ha nincs túl sok pénzed az előzetes marketingre, akkor mindenképpen az egyik legjobb megoldás - akkor, ha az általad kitalált üzlet tényleg stabil alapokon nyugszik.

  1. Módosított nyereségmegosztás

Az előző pontban említett rizikók kiküszöbölésére létrejött modell: azaz, továbbra is jelentős részben profit megosztás történik, azonban a tanácsadó számára vannak biztosítékok a szerződésben: például a tanácsadó részesedését kell először kifizetni bármi egyéb költség előtt, esetleg meg van határozva egy minimum összeg, amit így is, úgy is ki kell fizetni a számára. De akár szóbajöhet egy PPA vagy pay-per-lead jellegű konstrukció is. Ez már gyakorlatilag nem is kimondottan tanácsadói megállapodás, hanem inkább egy közös üzlet.

  1. Átalánydíj

Amennyiben egy folyamatos, hosszútávú kapcsolatról van szó egy cég és egy tanácsadó között, akkor jöhet a képbe egy átalánydíjas konstrukció, különféle szolgáltatásokkal. Ez magában foglalhatja egy oldal elindítását, és annak folyamatos karbantartását SEO szempontból.

  1. Sikerdíj - helyezés szerinti fizetés

Egy érdekes, ám véleményem szerint picit talán veszélyes fizetési konstrukció az, hogy kulcsszavanként fizet az ügyfél a Google helyezései után. A második találati oldalon lévő helyezésért járt egy kisebb pénzösszeg, a 10 helyezéstől a 4. helyezésig egy magasabb pénzösszeg (esetleg lehet ezt is differenciálni), valamint bónuszok az 1-3. helyezésekért.

Miért lehet veszélyes ez az ügyfél szempontjából? Például, mert egy kevésbé lelkiismeretes tanácsadó "megdumálja" az ügyfelet arról, hogy mely keresőszavak lennének jók a számára, pl. mondjuk a szamizdat télikert vagy piréz arvisura. De etikus tanácsadó esetében is nehéz azért belőni azt, hogy mennyit is ér egy helyezés - nyilvánvaló, hogy az lakáshitel valószínűleg többet ér, mint mondjuk a bugylibicska, ha épp valaki online bugylibicska kereskedést akar felfuttatni a segítségünkkel. Ha valaki ezt az üzleti modellt választaná, akkor talán segítséget nyújthat neki a Google AdWords kulcsszóválasztó segédeszköze, hogy lássa, mekkora is a hirdetői verseny bizonyos szavakra, kifejezésekre.

  1. Forgalom utáni fizetés

Gyakorlatilag a Google AdWords helyettesítése SEOval. Annyit fizet az ügyfél, ahány látogató érkezett a keresőmotorokból a honlapjára. A probléma itt egyrészt, az lehet az ügyfél szempontjából, hogy ez a modell semmit sem árulkodik a forgalom minőségéről.

Modelltől függetlenül azért vannak egyéb tényezők is, amik befolyásolhatják az árakat:

- az optimalizálandó weboldal mérete és komplexitása

- a szervezet / brand nagysága

- a hirdetői verseny mérete (lásd a szamizdat, a télikert építés és a tömeges sms küldés közötti különbséget)

és más egyebek.

Persze a haladóbb nyugati piacon is vannak ezektől az áraktól jócskán eltérő konstrukciók, díjak is - akár felfelé, akár lefelé. Szerinted a hazai piacon is lehet érvényesíteni ezeket az árakat? Vagy valami teljesen eltérőt kellene kitalálni?

Épített télikertekből nézve így néz ki a Google-seo működése.

A blogok nyelvezete

Egy korabeli blogbejegyzésből tudhatjuk, hogy már 2006-ban is közhelynek számított a megállapítás, hogy a blogszféra folyamatosan növekszik és minden hat hónapban duplázódik a blogok száma. Az akkori poszt írója szerint a blog népszerűbb, mint a szex, míg az utóbbira (sex) kb. 739,000,000 találatot ad a google, az előbbire 2,250,000,000-t!

És még folytatja a gondolatsort, rákérdezve: gondoltad volna, hogy nem az angol a blogok top nyelve? Az angol csak a 2. a japán mögött, az összes blog mintegy 37%-a japánul íródik! A második nyelv tehát az angol, méghozzá 31%-kal. A harmadik helyen pedig a kínai áll a maga 15%-ával. Ami a blogok számát illeti, David Sifry Technorati-főnök tájékoztatása szerint már több mint 37 millió van! Ez azt jelenti, hogy a blog ma 60-szor nagyobb, mint három éve, és minden másodpercben létrehoz valaki egy új blogot! 19,4 millió blogger a blogja létrehozásától számított három hónap múlva is ír új posztokat. Egy nap alatt kb. 1,2 millió új post keletkezik, azaz óránként 50 ezer! A blogszféra soknyelvű és nagy mértékben nemzetközi, a három top nyelv mellett spanyolul, olaszul, oroszul, franciául, portugálul, hollandul és németül is számos post születik (lásd a fenti charton).

Szóval ennek a világméretű dolognak vagyunk mi is részesei - ki-ki a saját blogjában, amit arra használ, amire!

Címkék: blog, nyelv

A marketingblog és az elektronikus sajtó

Online média, marketingblogok, népszerűség

marketing-blog.jpgA közösségi oldalakról is jól ismert Cory Doctorow az Arvisura Online portálnak nyilatkozott a tömeges marketing kampányokról és a marketing céllal íródó blogkról, ami honlapoptimalizátor-marketingblogger félvér lévén, ébresztett bennem pár gondolatot. Vigyázat, hosszas fejtegetés következik.

A Budapest Autó - a Magyarországon legtöbbet linkelt, értelmezhetjük úgy is, legnépszerűbb - marketingblogjának befutása kapcsán Doctorow elmondta, hogy az autós blog Segway megszellőztetésének köszönhetően futott be: mivel ők szereztek először infót a járműről, este őket mutatta a tévé, és a marketingblog látogatottsága hirtelen megugrott.

Lehet, hogy a szerkesztés miatt az anyag itt torzít, de a következő kérdésre válaszolva Cory már nem említi, hogy ez szerepet játszott volna abban, hogy a Budapest Autó lett a világ (talán) legnépszerűbb marketingblogja: ezt inkább csak az erő-törvény eloszlásnak tudja be, ami leegyszerűsítve annyit jelent, hogy minél többen linkelnek, annál több új linket kapsz, és ez egy öngerjesztő folyamat, amit a keresőmarketingben jól ismernek.

Pedig a tömegonline média és a marketingblogok  jelenlegi viszonyrendszerében szerintem még mindig a tömegonline média a fontosabb kapu. Egy marketingblog ismertté válhat online berkekben- ez általában az aktívan olvasó, fejlett eszközöket használó heavy usereket jelenti -, de ahhoz, hogy széles tömegek is megismerjék a marketingbloggert, kell valami online médiahack. Be kell kerülni a tévébe. (Vajon ki lehet a legismertebb magyar marketingblogger? Talán csak nem...?)

A blogger tömeges üzenetet küld

Szerintem ezt a tényezőt Doctorow elhanyagolta. Az már más kérdés, hogy az olvasók megtartásának is megvan a maga mûvészete, és nagyon érdekes, amit mond: írjunk leíró módon (~tényszerûen), és válasszuk meg jól a témát. Mindez pedig már némi újságírói, pontosabban szerkesztői és sms-hírszerkesztői képességet is feltételez a szerző részéről.

(Magam is beleestem abba a hibába, hogy a legelső marketingblogomon - már nincs meg, csak a helye - úgy reflektáltam a világ eseményeire, hogy csak egy linket biggyesztettem oda a hivatkozott eseményről, és két sorban odavetettem a véleményem. Szánalmas lett a végeredmény.)

Később Doctorow arról is beszél, hogy szerinte idővel az újságok eltűnnek, mert a hirdetők kihátrálnak mögülük - szerintem ez az idő nem jön el, inkább csak a marketingblogok és az internetes online média válik hangsúlyosabbá, amit a lapok követnek majd. Most a sms-hírügynökségeket és a tévét követik, de az újságnak megvan az az előnye, hogy átgondolt, letisztult, szerkesztett tartalmat ad a kezünkbe (a sms-hírlapírónak van ideje gondolkodni), így ezen előnye folytán átalakul és megtalálja a helyét a jövő tömeges kommunikációjában is. A másik része mobiltechnológiai kérdés: egyelőre csak az újságot lehet kényelmesen olvasni a buszon vagy a metrón. Az okostelefont, amikor ezt írom, ugye, még nem találták fel :)

Sci-fi: Lehet, hogy idővel lesz olyan újság is, amelybe a hajnali lapzártakor RSS-feedek alapján szerkesztik bele a legfrissebb marketingblog bejegyzéseket és sms-híreket, úgy megy a cucc a nyomdába, vagy on-demand nyomtatja majd ki nekünk egy automata. Az aktuális vezércikk pedig a főszerkesztő legutóbbi twitterbejegyzése lesz.

Lényeg a lényeg, Doctorow szerintem túlzottan ignorálja a jelenlegi médiát. Ha valaki, én aztán nagyon lelkes vagyok a marketingblogokkal kapcsolatban, de ez az egész még csak egy viszonylag szűk réteget érintő, élvonalbeli mobiltechnológia - tömegekhez már letisztultabb formában jut majd el, és nem hiszem, hogy kihalnának a jelenlegi műfajok.

A hirdetőkről még annyit: az viszont nagyon is elképzelhető, hogy a nyomtatott lapokban az online kiadványok (marketingblogok?) lesznek a legnagyobb sms előfizetős hirdetők.


Az újságíróknak már most is fontos forrás lehet a blogoszféra, de csak meghatározott területeken, amiket lefed (pl. IT), illetve meghatározott körülmények között. Irakból azért tudott Salam Pax exkluzív tudósítást adni a 2003-as invázió alatt, mert extrém helyzetben volt úgy, hogy a kezében volt a mobiltechnológia és az infrastruktúra (kivéve, mikor a bombázások alatt elment az áram és nem tudott sms-t küldeni).

Londonban a robbantások után megint csak azért válhatott fontos forrássá a marketingblogoszféra és az átlagember által előállított digitális tartalom, mert ott a mobiltechnológia és a mobilmarketing blogoszféra már megfelelő mértékben penetrálta a társadalmat - viszont az extrém esemény kellett hozzá, hogy helyzetbe hozza ezeket a mobil internet forrásokat.

Doctorow azt is megemlíti, hogy a marketingblogok oknyomozásban nem jók. Ez az: a marketingblogok baromi gyorsan szállítanak sms-híreket, de ha ebből riportot akarunk látni, akkor bizony újságírni kell. Vagyis fogni az infókat, utánanézni, utánajárni a tényeknek - és aprólékos munkával megírni az egészet. Ez a szerep valószínűleg megmarad a hagyományos médiának és újságoknak.

Összenő, ami összetartozik, tehát szerintem a blogoszféra és a elektronikus sajtó szimbiózisa elkerülhetetlenül kialakul - már alakulóban van - nálunk is, de hogy a marketingblogok mikor kerülnek igazán helyzetbe, vagyis mikor érik el a kritikus tömeget, amikor már akár a elektronikus sajtó helyett is tematizáljáka közbeszédet, az kérdés. Vagyis még nem tudom, mikor lesz az, hogy nem a tévé sms-híradó miatt kattintunk egy marketingblogra, hanem egy tömeges blogbejegyzés miatt nézünk bele egy tévéműsorba - és nem csak mi, heavy userek, hanem Marinéni is a szomszédból.

Címkék: marketingblog, internet, online média, elektronikus sajtó, web

Mobil Internet: Warezt ajándékba?

mobil-marketing-sms.pngmobil marketing - internet kommunikáció - warez letöltés sms-ben - szerzői jog - film - tech - ünnep - ajándék - digitálé

"A karácsonyi hajsza legszebb ajándéka az a titkos ajándék, amit a MÁSIK talán sose tud meg: hogy idővel ajándékozod meg." - László atya blogja

Ma már nem túlzok, amikor azt mondom, hogy a fájlmegosztás, a warez (a szó összes értelmében) és más hasonló dolgok hozzátartoznak sokunk mindennapi életéhez. De vajon illik-e ezt "kihasználni" karácsonykor?

Röviden: nem illik másolt cuccokat adni. De ha a kivétel erősíti a szabályt, akkor ez egy nagyon erős szabály.

Karácsonykor az ember a szeretteit (üzlettársait, ügyfeleit stb.) lepi meg ajándékokkal. Mindenki igyekszik valami viszonylag személyes ajándékot beszerezni. Sokszor előfordul azonban, hogy erre nincs lehetősége, hiszen a kiszemelt termék nem kapható. Ekkor például megengedhető a letöltött-kiírt ajándék, de kizárólag ha ez tényleg indokolt és lehetőleg legyen mellé valami "rendes" ajándék is, hiszen a karácsony mégiscsak elsősorban a kereskedelem ünnepe. Ez persze lehet valami sablonos dolog is (üveg bor stb.).

A másolt cuccok nagyszerűen ki is egészíthetnek ajándékokat. Ha Tarantino-rajongó ismerősünknek veszünk egy Ponyvaregény dvdt, akkor azt nyugodtan egészítsük ki a rendező többi művével. Kivéve persze, ha amúgy telne azok megvásárlására.

Fontos kérdés még a csomagolás. Fő szabály, hogy a másolt mindig legyen másolt, ne az eredeti hamisítványa. Azaz ne tűnjön eredetinek: nem fog menni; csak megtévesztő és amúgy sem illik hamisítványokat ajándékozni. Ez persze nem jelenti azt, hogy essünk át a ló másik oldalára. A lemeznek legyen valamilyen borítója és tokja, lehetőleg valami igényesebb. Az internetről le lehet sokszor tölteni az eredeti borítót, de ha ezt nem találjuk egy egyszerű nyomtatott borító is bőven megteszi. A papírtokot és más hasonló költséghatékony megoldásokat mindenképp hanyagoljuk!

Összesítésképpen tehát elmondhatjuk, hogy a másolt cuccok nagyon jól kiegészíthetnek, személyessé tehetnek más ajándékokat, de ehhez tényleg csak indokolt esetben nyúljunk.

Tovább

Homobile. Mobilos szolgáltatás melegeknek

2005: Mobil telefonos szolgáltatás melegeknek

A demográfiai célzás, jelen esetben a meleg közösségek aktivizálása az egyik legforróbb terület a mobiltelefonos piacon egyes országokban. Fõleg a skandináv országokban - Dániában -, ahol most egy kifejezetten melegeknek szánt szolgáltatás csomagot vezetett be az egyik szolgáltató.

Úgy látszik, hogy ez a kérdés ott valahogy sokkal közvetlenebbül kezelt dolog, talán a legismertebb példa a Volvo volt az elsõ olyan autó gyártó, amelyik a saját piacán kihasználta ezt.

2011: Androidos társkereső melegeknek


Megérkezett a piacra az iOS-re már egy éve elérhető, az Androidra frissen portolt Grindr app, ami nem más, mint egy mobil eszközökre írt társkereső alkalmazás melegeknek.

A profilok böngészése, csevegés és egyéb magától értetődő funkciók mellett némi újdonságot jelenthet, hogy a Grindr a GPS- vagy toronyadatokból származó földrajzi adatokkal is segíti a társkeresést. A Los Angeles-i fejlesztés rendkívül sikeres, 180 országban 1,5 millió felhasználóval rendelkezik, és a tábor átlagosan napi 3000 új felhasználóval bővül. A Grindr ingyenes, a fizetős Pro nem tartalmaz reklámokat. Béta állapotban már elérhető Blackberryre is, illetve a fejlesztők szerint már úton van a hetero verzió.

Címkék: tech, mobil

Jönnek a bloglopkodók

11 éve a blogteren - Jönnek a bloglopkodók

írta: Jövőnéző, 2005-12-30

Neves bloggerek arra panaszkodnak, hogy lopkodják a szövegeiket. Nem lesz ez mindig így – mármint nem mindig fognak panaszkodni.

A bloglopkodás úgy történik, hogy az ember a forrás mindenféle megjelölése és bármi egyéb nélkül, szó szerint átveszi mások blogjának szövegeit, amire a techdirt nevû site annyit válaszol, hogy nem nagy ügy. Ilyenkor kell írni egy udvarias e-mailt – a címzett pedig hasonlóképpen udvariasan elnézést fog kérni, és arra hivatkozik, hogy még kezdõ, és nem tudta, hogy... és így tovább. Rendszerint, de nem mindig, mert azért az is elõfordul, hogy nincs válasz, de az ilyen helyek gyorsan be is zárnak, ugyanis hosszú távon senki nem kíváncsi az innen-onnan összeguberált tartalmakra.

Amire egyfelõl azt lehetne mondani, hogy mégiscsak van igazság. Másfelõl pedig azt, hogy valójában furcsa lenne, ha egy annyira más közegben, mint amilyen az internet (és azon belül is a blogszféra) hosszú távon életben tudnának maradni azok a normák, amik még a nyomtatot sajtóval együtt jelentek meg, és amik elítélik a plágiumot. Sõt, nem csak furcsa, hanem több annál, és személy szerint fogadni is mernék rá, hogy nem lesz így.

 Hozzászólások

Tovább
Címkék: blog, blogter, archívum

Volt egyszer egy Kirityálé

Kirityálé


tutyi | 2008. júl. 24.


Prológus:

Honnan származik a kirityálé? Ha nem vagy szemérmes, megtudhatod, mit eleink csak lehajtott fejjel mertek mesélni, mikor sötétbe borultak az utcák, s kalapos, úri hölgyek ájuldoztak e szó hallatán. Kimondani felért egy megbocsáthatatlan bűnnel; az egyház átokkal fenyegette bármely' nagybecsű papot, kinek templomának gyóntatófülkéjében akárcsak egyszer is elhangzott volna, kirityálé. Hőstörténet, igaz mese fűződik a szóhoz, mi túlnőve magát önálló életre kelt, s örök jelzője lett mindannak a hős férfiúnak, kik testüket nem kímélve áldoztak a szerelem csúf démonának. Kirityálé.
Egy szó, amelynek élete van. Táruljon ki az ezer lakattal őrzött varázsdoboz, hogy szemeden át születhessen újjá a legenda. Tudd meg hát a titkot.


Kirity Krúz fartörő órák óta lovagolt rettenthetetlen kitartással a végtelen homokmezőkön át. Hosszú, erős haja lobogott a szélben, félig nyílt ajka bőségesen nyáladzott, méretes orra pedig mutatta az örök irányt: előre Kirity, mindig csak előre...
Ha nagynéha megállt, azt is csak RX8, a kólaszín lova miatt tette, aki ilyenkor vágyakozva böködte az orrával Kirity vambucát. Van-e kisgazdám nekem való étek a vadkenderből szőtt vambucodban? - kérdezte RX8 éhes pillantása.
- Wan. Kell? - Ütögette meg finoman táltosa nyakát Kirity, s miközben lova jóízűen csámcsogott, tekintete a végtelenbe révedt.
A lehetetlen küldetés...

Nincs egy hete, hogy Joint, a törzs sámánja a Mágiák Wigwamjába hivatta. A legnagyobb sátor volt ez a környéken, belsejében drága szőttesekkel, finom ételekkel megrakott tálakkal, és egy kellemes kis bársarokkal. A sámán szerette a komfortot. Mikor belépett, Joint éppen elzavart néhány félmeztelen benszülöttlányt, akik egymást piszkálva próbálták meg eldönteni, ki ül legközelebb a nagy sámán mellé a Tutiw Erda- ba. A Tutiw Erda okos kis szerkezet volt, s messze megelőzte a korát: Döglégy, vagyis a sámán lovának jobboldalára erősített ülőalkalmatosság, amely egyetlen személy szállítására volt hitelesítve. Ez volt az Anjo s'ueles, amely név jelentését még maga Joint sem tudta, pedig neki gyakorta súgtak a nagy szellemek.
A fiatal lányok sértődötten vonultak el a masturbarrio-ba, ahol rendszerint magányos óráikat töltötték.
- Itt vagyok tehát - állt mindenre készen Kirity, aki e mondattal próbálta beindítani a beszélgetés menetét, hogy megtudja végre, miért hivatták.
- Beléd látok. E mondattal akarod megindítani a beszélgetés menetét, hogy megtudd, mivégre vagy itt, ugyi? - Joint átható tekintettel méregette az arcába húzott, álarcszerű kengurufej mögül. Szerette megőrizni az inkognitóját. A vele szemben álló Kirity szinte felhorkant a rémülettől, midőn rájött, mekkora varázslóval van dolga.
- Öhm, iiigen.
- Süti - vigyorodott el Joint. - Akkor toljuk a témát, testvér. Az idő munyketta - mutatott egy bambuszból font aktatáskára, amelyben halomban állt a homok. - Annyi van, sose fogy el - vigyorgott, s kitekintett a sivatagra.
- A vesémbe látsz, óh nagy sámán? - habogott Kirity, még mindig letaglózva Joint sámáni szakértelmétől.
- Ahogy mondod, bambapofájú cimborám. Úgyhogy piszok gyorsan hagyj fel a komisz kumisszal, s ne vedd a szádhoz a zamatos tottyantott rutyok levét sem. A veséd már eléggé kivan, baszkikám.
Kirity fütyörészve nézett körbe, mint aki nem is hallotta az utolsó mondatot.
- Mit is mondtál, óh nagy sámán? Mi a feladatom?
Joint lemondóan legyintett, aztán összetekert pergamenlapot nyomott a kezébe, mellé egy hatalmas bunkót, a yolseetwaag-ot, s füttyentett egyet a masturbarrio felé. Nem sokkal később meg is jelent egy termetes asszony; különös nőszemély volt, húsa rezgett, akár a fázós vadmangalicáké, szeme keskeny volt és kegyetlen tekintetű, fején cowboykalap fityegett (állítólag valami eltévedt turista hagyta ott). Orrában a hatalmas fémkarika három másodpercenként párásodott be félelmetes fújtatásától. Kirity szorosabbra fogta a yolseetwaagot.
- Ez a nejem, Rossebse Wette Wolnael -  dünnyögte  Joint , s mélyebbre húzta a fején a kengurubőrt. Ha Kirity nem tartaná kizártnak, még azt gondolta volna, hogy fél. - A küldetést csak ő tudja, a pergamen pedig megmutatja majd az utat - szólt sietősen.
- De minek a bunkó, óh, nagy sámán?  - tudakolta Kirity.
- A végén semmisítsd meg az üzenetet - suttogta a fülébe Joint a hatalmas nejére bökve, majd  kimenekült a wigwamból.

Vér tapadt a kezéhez, ez kissé megtépázta Kirity lelkiismeretét. Még akkor is, ha a wigwam-beli küzdelem után elfogadta Joint érvelését, miszerint mit tehetett volna? A válást jogilag nem ismeri el a törzs, viszont az üzeneteket szigorúan törölni kell.
Kirity mégsem mert reklamálni a rátestált, potya vérengzés miatt, hátha Joint gumifává változtatja, vagy ami rosszabb: benszülöttlánnyá, amiről sokat susmorogtak már a faluban. Rejtélyes esetek voltak ezek, mint például J'emle, a pék eltűnése; Joint lányai között volt egy, aki legszívesebben egész álló nap csak dagasztott volna. Joint persze elejét vette a pletykának, és megígérte, hogy vizet fakaszt a mosónőknek, de Kirity szerint ez a könnyelmű ígéret csak a közelgő sámánválasztások miatt volt. Közben kérdések szaggatták az elméjét: vajon hová lett az eltévedt turista? Joint háremében volt egy lány... ő szinte megállás nélkül, eszelős vigyorral a képén fényképezett.
Kirity érezte, hogy ezt az ügyet most nincs ideje felgöngyölni, miközben enyhe szorongással figyelte, ahogy tizenöt, szinte a semmiből előtűnő katona kicincálta a wigwamból Joint hitvesének élettelen tetemét, hogy egy távoli sátorba szállítsák, melyen ott állt a felirat: Joint's Restaurant.
Kirity ekkor megfogadta, hogy soha többet jointburger, aztán megrázta magát, felpattant a lovára, és kezében a pergamennel elindult a végtelen homokbuckák felé.
Nem sokkal később paták dobogása ütötte meg a fülét. Maga Joint, a nagy sámán vágtatott utána Döglégy hátán, fején ezúttal egy teszkós zacskóval, amely ügyesen álcázta a vonásait. Aztán egy vakmerő srekájjal mellékanyarodott, s így szólt:
- Ha bármi váratlan akadály adódna, csak morzsold a vambucod. Az segít majd neked - Kirity érezte, hogy ez jelent valamit, de nem értette, mit. Mindenesetre beleegyezően szürcsölt egyet. Erre a sámán megkérdezte:
- Egy uccsó verseny a küldetés előtt? Persze, csak ha az RX8 bírja...
Kirity dacosan megrántotta a vállát, bár a szatyor piros-kék alapszínei miatt igencsak vibrált a szeme.
- Na jó... legyen az első kaktuszig.
Nekiiramodtak.

Mircsa, a flangisztánok királyleánykája dühösen köpött egyet agg dadája rinyuszkájába.
A dada helytelenítően dünnyögött magában, de tudta, hogy még mindig jobban járt, mintha Mircsa vrakkerolta volna, mert az sokkal csúnyább dolog.
- Apám, én muttyantani akarok végre egy igazi racmaraggal, és nem egy szerencsétlen latyamánnal - sikította dühösen, - már oly' régóta katlanként lángol az én kis cummangványom.
Az öreg király tehetetlenül felsóhajtott. Leánya volt a szemefénye, de sajnos az az anyja vérét örökölte: muttyantott volna reggeltől-estig, de nem volt olyan daliás racmarag a birodalomban, ki ez bírta vona szusszal, nem beszélve a leány látványáról, ki erősen csúnya teremtés volt. Arcának, alakjának szabálytalanságait csak a latyamánok viselték el, kik nemhogy születésük óta vakok voltak, de válogatni sem igen szerettek, ha rájuk jött a muttyanthatnék. Nem volt vadszamár a királyságban, ki ne menekült volna, ha arra botorkáltak.
Az öreg királynak már csak egy reménye maradt.

Kirity megkötötte RX8-at a királyi palota hősöknek fenntartott parkolójában, és visszanézett az útra, amit megtett. A dús növényzettől zöldellő oázis üdítő látvány volt. Egy hét a sivatagban, ez emberpróbáló feladat, de már nem akart visszanézni, csak amerre az orra mutatott. Előre, a küldetést beteljesíteni.
Könnyed mozdulatokkal felmászott a palota díszterme fölé egy kötélhágcsó segítségével, majd óvatosan lyukat vágva a terem üvegfedelébe, hangtalanul leereszkedett, éppen a királyi trónus, ezen belül maga a kétségbeesett király feje fölé.
- Psz, hé - próbálta magára felhívni a figyelmet, miközben széttárt karokkal és lábakkal egyensúlyozott egy gumikötélen. - Titkosügynök vagyok, és egy küldetést kell teljesítenem. Joint, a nagy sámán küldött. Lakik-e itt valami Mircsa nevű fehérnép?
Az öreg király felnézett, egyenesen a szemébe, s ráncokkal barázdált pincsiarca egycsapásra felragyogott.
- Héhahé - ujjongta, majd felugrott, földhözvágta a koronáját, s eljárt egy vidám polkát. Aztán zavartan visszaült a trónra, mert nem akarta mindjárt kimutatni az ifjú előtt az örömét.
- Vérbeli racmarag vagy-é? - faggatta a még mindig egyensúlyozó, s aggasztóan nyáladzó ügynököt, aki magabiztosan rábólintott.
- Oszt' meg tudnád-é tisztességgel muttyantani az én Mircsám cummangványát?
- Meg én, ha ezzel a törzsemet szolgálhatom.
Erre a király elégedetten hümmögött egyet, majd elordította magát:
- Miiiircsaaaa


S belépett a lány.
Kirity szédülni kezdett, majd gyomra egy forró tölcséren át a torkába szorult.
Mindenre elszállt titkosügynökökhöz nem annyira méltó riadalommal próbált visszamászni a gumikötélen. Erre nem volt kiképezve. Bár hallotta a pletykát, miszerint a flangisztán katonák Mircsa arcképére lőnek a gyakorlatozáskor, azért e látványra lehetetlen volt felkészülni.
- Nyúlbéla - motyogta az öreg király, és azonmód sürgönyt fogalmazott régi barátjának, Jointnak a teszetosza ügynökét minősítendő. Ennél még egy szamárgyalázó latyamán is különb, gondolta. Vissza akarta tehát kapni a bőröndnyi munykettát, amellyel a "hősért" fizetett. Egy megrendelőnek lehetnek jogai.
Mircsa hisztériás sikollyal vetette magát a gumikötélre, mire Kirity az ölébe zuhant.
Reánézett a lányra, s lelki szemei előtt lepergett az élete.
Mielőtt azonban végetért volna a film, Joint kengurus sisakja betolakodott a képbe, s ráordított:
- Hun van a vambucod, te anyaszomorító?

Kirity feje egycsapásra kitisztult.
A vambuca mindig kéznél volt, még a legmeredekebb bevetéskor is. Időt kérek, tette össze a két nyitott tenyerét T betűt formálva, mire a lány kénytelen-kelletlen ledobta a palota kövezetére. Voltak bizonyos szabályok, amiket illett betartani.
Kirity duzzogva ülve maradt, de leginkább azért, hogy ne kelljen szemmagasságban lennie azzal a szörnnyel, majd menekülési útvonalat keresve kiterítette maga elé a pergament, s morzsolgatni kezdte a vambucot. Mikor csinos kis halom lett a papíron, jobb híján - és nem törődve az időhúzás gyanújával -  megsodorgatta. Szép kis töltött pergamen lett a térképből. Szép, de hasztalan.
Mircsa megkocogtatta a vállát.
Lassan lejár az idő, pajtikám - ezt jelentette a kocogtatás.
Ezt akár fel is gyújthatom, suttogta maga elé Kirity, ha már nem jött be Joint jótanácsa. Ilyen erővel megmuttyanthatnám a vambucomat is. Azért a gyújtogatás jobban tetszhetett neki, mert a gondolatból tett lett, a tettből pedig csinos kis füstgomolyag.
(...)
Ahogy egyre mélyebbeket szippantgatott a vambuc füstjéből, úgy szépült meg Mircsa.
Nézte, nézte, s gondolkodóba esett. Nem is olyan rút a képe... s a száján a seb is igen jól áll... no meg a három melle sem zavarna, mert hiszen, ha kettőre rálóg a haja, még mindig látszik egy... bandzsa is... na és?

- Kirity Krúz visszatért - állt fel a padlóról, s érezte, képes lesz muttyantani.
- Megteszem, mit meg kell tennem. Igazi racmarag vagyok, a javából.
Az öreg király remegve a meghatottságtól, félve kérdezte az ifjút:
- Kirity, áll-é?
A hős férfi erre kézenfogta Mircsát, s félmosollyal válaszolt:
- Bezonyám.


Tovább