M6-os autópálya tudnivalók
Az M6-os autópályát használva könnyedén megközelíthetjük a déli határszakaszt, miközben néhány látnivaló mellett is elhaladhatunk. Az alábbiakban éppen ezért összegyűjtöttünk minden szükséges információt az M6-os autópálya tudnivalói közül.
Tudnivalók az M6-os autópályáról
Az M6-os autópálya Magyarországon, a Duna jobb partján déli irányban haladva kapcsolatot teremt az ország fővárosa, Budapest és a déli Baranya megyeszékhelye, Pécs között. A Dunaújvárostól Szekszárdon át Bólyig érő szakaszát 2010. március 31-én adták át a forgalomnak. Ezen a szakaszon 4 alagút is épült, így aki kedveli az útközbeni alagutakon átvonulást, az kedvelni fogja ezt az autópályát. 2020. február 10-én kiírták a közbeszerzési eljárást a határig tartó szakasz megépítésére, így várhatóan egészen a határig juthatunk autópályán utazva.
Az M6- os az autópályák közti összevetésben a legkevésbé kihasznált autópályának számít. A 2017-es forgalomszámlálási adatok szerint a budapesti és a Pest megyei szakaszokon sem érte el az átlagos napi forgalom a kapacitás 50%-át, a Tolna és Baranya megyei szakaszokon pedig még a 20%-át sem.
Látnivalók az M6-os autópályán
Az M6-os autópályán haladva több látványosságot is szemügyre vehetünk utazásunk során, melyek közül az alábbiak mindenképp szót érdemelnek:
Alagutak, hidak az M6-oson
Szekszárdtól Pécsig az M6-os összesen négy alagútpárral (Bátaszék alagút, Geresd alagút, Baranya alagút, Véménd alagút) és kilenc nagyobb híddal találkozhatunk utunk során. A hidak közül nyolc viadukt, a kilencedik a Sió fölött épült.
Európa Kulturális Fővárosa
Az M6-os segítségével könnyedén juthatunk el Pécsre, mely kiemelt szerepet tölt be országunk idegenforgalmi és kulturális életében, hiszen elnyerte az Európa Kulturális Fővárosa címet. A Baranya megyei fővárosban szinte biztosan belefuthatunk valamilyen programba, vagy rendezvénybe.
Réka-vár
Pécs környékén járva érdemes lehet meglátogatnunk a Réka-vár romjait is, mely Óbánya környékén található. A Rékavár maradványai közül ma már csak az öregtorony alapjait, a várfal és a védőárkok maradványait találhatjuk, amelyeket 1963-ban végzett feltáró ásatások során tártak fel.
Díjfizetés az M6-os autópályán
Díjfizetés terén fel kell készülnünk arra, hogy az autópálya szinte teljes hosszában díjfizetési kötelezettségünk keletkezik. Tehát a pálya használatához mindenképp szükségünk lesz egy országos autópálya matricára, vagy az alábbi megyei matricák egyikére, ha csak egy kisebb szakaszon szándékozunk majd használni az autópályát. Ezek az alábbi matricák: