Blogszótár - II.

Nagy érdeklődés övezte játékosan komoly, komolyan jétékos találmányomnak, a Blogszótárnak az első szószedete, és megígértem, hogy a számomra legjobbnak tűnő olvasói ötletekből válogatást készítek. Hát íme. Remélem, nem lesz sértődés abból, hogy a válogatásom szigorú, de igazságtalan :)

<

 

Nagy érdeklődés övezte játékosan komoly, komolyan jétékos találmányomnak, a Blogszótárnak az első szószedete, és megígértem, hogy a számomra legjobbnak tűnő olvasói ötletekből válogatást készítek. Hát íme. Remélem, nem lesz sértődés abból, hogy a válogatásom szigorú, de igazságtalan :)

 

Több helyen kiegészítettem vagy módosítottam az eredeti ajánlatot, másutt változtatás nélkül átvettem, megint másutt összevontam a hasonló ötleteket. Igyekeztem figyelni az elsőbbségre: az eredeti jegyzékben is szereplő szavakat vagy azok módosulatait kihagytam, az egymást fedő új ötleteknél pedig az időben korábbit vettem figyelembe. De megeshet, hogy valahol tévedtem vagy valamit nem vettem észre, előre is elnézést kérek mindenért.

 

A nekem tetsző ötletek tehát a következők:

 

blágium – más ötlete blogban közzétéve (Tintaman)
blogáncs – kötözködő, gáncsoskodó, másokra ráakaszkodó, lerázhatatlan  blogger (Tintaman nyomán)
bloax – blogokon terjedő rém- vagy álhír (Marlington)
blogális – blog által nyilvánosságot nyert
blogalizáció – 1. a blogok révén megvalósuló világegyesülés (Jim nyomán)
blogarászás – keresgélés a blogok között (Nola)
blogitáció – rábeszélés blogírásra (mezei krisztina nelli nyomán)
blogatlan – saját bloggal nem rendelkező, veszélytelen külső hozzászóló (lawyerr nyomán)
blogatőr – kezdő, ügyetlen, szakmán kívüli bloger (lawyerr nyomán)
blogatter – a blogszféra vitázó hajlamú, érveit a vitában jól kifejtő szóharcosa
blogázs – hasonló témájú postok gyűjteménye (gasztronauta)
bloggant – 1. (mn, fn) bekattant blogger (gasztronauta). 2. (ige) röpke blogbejegyzést ír (újlány)
blogerancia – 1. a blogíró türelmessége más blogerek vagy hozzászólók iránt 2. a blogírók iránt tanúsított társadalmi türelmesség, elfogadás (évi nyomán)
blogfitty – egy szar blog elnevezése (El Lobo)
bloggály  – kételkedés a blogírás szükségességében (mezei krisztina nelli)
blogganária – blogerek csoportos féktelen mulatozása (Füsti nyomán)
bloggastyán – 1. veterán ősblogger. 2. aki öreg korában kezd el blogolni (évi nyomán)
bloghibíció - egy blogger felfedi valós énjét (lawyerr)
blogilis – magát a blogban kiélő aktív blogíró (mezei krisztina nelli nyomán)
blogionárius – bérblogger (El Lobo)
blogitim – jogos, törvényes, elismert blogíró vagy hozzászóló (évi)
blogocid –  blogot megszüntető (Niktophile nyomán)
blogocídium – tömeges blogirtás (Niktophile nyomán)
blogodéka - BDK blogjainak tárhelye (V.A.Lacky)
blogódzkodik – kicsit tart a blogoktól (Tintaman)
blogitisz – idült blogírók betegsége (Tintaman)
blogámia – egyszerre több blog írásában megnyilvánuló súlyos bűncselekmény (Tintaman)
blogogram – a blogíró sajátkezűségét igazoló jelzés (évi nyomán).
blogika – tudomány, amely a blogíró gondolkodására, észjárására vonatkozó törvényszerűségeket tárja fel (évi nyomán)
blogonc – a blogolást tanuló kezdő (V.A.Lacky)
blogónia – a blog haldoklása (mezei krisztina nelli)
blogoníma – blogolással kapcsolatos vagy blogokban használatos és onnan elterjedt (szak)kifejezés
blógós – megígért bejegyzéseket meg nem író, elmaradásokat nem pótoló (Pizsama)
blogosítvány – a blogszférában regisztrált felhasználói engedély (El Lobo alapján)
blogranti – gazember blogíró (V.A.Lacky)
blogsevik – kommunista blogíró (mezei krisztina nelli)
blogtégla – beépített blogügynök
blogzódás – a jobbnál-jobb blogokban való önfeledt dúskálás (Zebra)
Bloogie – kedves muzsikusunk, Gál Csaba Boogie, amikor blogot ír (Jim nyomán)

 

Javaslat a folytatásra. Most próbáljunk VALAMI MÁST: olyan ajánlatokat kérek, amelyek nem "blog"-gal kezdődnek, hanem a kulcsszó előtt még áll valami. Voltak már ilyen ötletek: lebloggol, krumpliblogár... stb. Jöjjenek most hát az ilyenek, illetve a több szónól állóak (ilyen is volt: blogába dől). Ebben a körben kihagytam ezeket, most azonban KÖVETKEZZENEK.

Címkék: blog, nyelv