Új projrktem: LIMERIKEK

A limerik (angolosan limerick) ötsoros, kötött szótagszámú és rímképletű pajzán, pikáns, olykor obszcén versike. Követelmény, hogy első sorában valamilyen név (személy-, helység-) szerepeljen.  Az angol limerik a viktoriánus korból ered, a magyar nyelvterületen mindössze egy-két évtizedes múltra tekint vissza - az utóbbi években egyre népszerűbb.

Gondoltam, én is kipróbálom magam a műfajban. Adódott az ötlet: kárpátaljai helyneveket rímeljek meg limerikjeimben.  Miután az első néhány, úgy éreztem, jól sikerült, külön blogot indítottam kedvükért, ahová egy ideje minden nap felteszek egy-egy újabbat. Itt most kis ízelítőt adok közre:


 

                Fényesítés
 

                Híres a sójáról Szlatina
                jobban az ott lakó fapina
                más kanja nincs neki
                rézfaszú döngeti
                kopik ám szépen a patina.


               A gyújtogató kézimunkás
 

                Jártam én egykoron Darócra
                ott lakott legszűzebb vadóca
                Ungnak és Beregnek
                ujjai peregtek
                meggyulladt gyertyámnak kanóca.


               Tanács egy elhanyagolt nőnek
 

                Menjen el néhanap Fornosra
                száz kamasz farát hogy fogdossa
                részeg bár valahány
                zsebükben buzogány
                felkúrják kiskegyed fodrosra.


>>>több limerik