SEO eszközök: Google Analytics
Aki keresőoptimalizálással foglalkozva Google helyezéseket javít, sok SEO-eszközre van szüksége. Első persze a saját tudása: a honlapok optimalizálása és a linkprofil építés ma már nem lehetséges szaktudás nélkül. A kontármunkát a Google keresőalgoritmusai nem honorálják. Rosszabb esetben büntetik is hátrasorolással, az organikus találatok közül való kitiltással. Így nemcsak hogy körültekintően kell az eljárásokat alkalmazni, hanem állandó ellenőrzésre, kontrollra is szükség van.
A tudás után a következő legfontosabb kellék a saját webbázis, mert bár a tartalmi optimalizálást el lehet végezni minden külső segédlet nélkül, ám a linképítésnél mindenképpen minél több külső honlaphoz kell hozzáféréssel rendelkeznünk, hogy a megfelelő attribútumokkal rendelkező szöveges hivatkozásokat elhelyezhessük rajtuk: ezek terelik rá a kereső figyelmét a hivatkozott webhelyre, és nyilván sok értékes helyről mutató hivatkozás megemeli az adott weblap renoméját, internetes autoritását.
Saját webbázis azért is szükségeltetik, mert kevés a linket kitenni, hanem releváns kontextust is építeni kell a hivatkozás számára, ellenkező esetben a művelet manipulációnak hat.
A tervezés és építés után azonban már az ellenőrzés következik, és ehhez aztán igencsak kellenek a segédletek, alkalmazások, eszközök. Az első maga a Google kereső, hiszen az organikus helyezéseket itt ellenőrizhetjük. De az internet piacvezető óriáscége számos egyéb fejlesztéssel is segítségünkre siet. Ezek közül legfontosabb az Analytics rendszer. Ebben webmesterként, honlaptulajdonosként, SEO-szakemberként regisztrálhatjuk weboldalainkat, majd egy mérőköd elhelyezésével elkezdődhet a statisztikai adatok szolgáltatása: ezek tucatnyi menüpont alá rendezve százas nagyságrendben készítenek különböző szegmensekben kimutatásokat. Többek között azt is nyomon kísérhetjük, hogyan alakul az organikus forgalom: a kulcsszavas keresőoptimalizálás sikerességének ez az egyik legfőbb mutatója.
A Google Analytics arculata gyakran változik, most éppen a mobiltelefonos alkalmazás felhasználói felülete újult meg. Erről bővebben ebben a szakmai blogban olvashatni:
- Megújult a Google Analytics app Androidra és iOS-ra
- organikus forgalom - honlap kulcsszavas keresőoptimalizálása
Keresőeszköz optimalizálás, internet - web. Kontextus alapú honlapoptimalizálás, Hoogle első helyre kerülés.