Google első helyezés

elso-helyezes-google.jpgA honlapoptimalizálás célja a Google helyezés javítása, első helyre kerülni a keresőben kurrens kulcsszavakkal azonban igen nehéz a konkurencia erőssége miatt. Egyes keresőkifejezésekre nézve ádáz verseny alakul ki a piaci résztvevők között olyan esetekben, ha sokan szeretnék vevőkörüket épen az organikus találatok felől bővíteni. Ennek egyetlen módja a helyezésjavítás: minél jobb pozíciót foglal el egy weboldal, annál több látogató érkezik a keresőből.

Az odáig nyilvánvaló, hogy minél jobbak a kulcsszavas helyezések, annál több látogatót szállít a Google, és az is valószínűsíthető, hogy a több látogatóból több vásárló és megrendelő lesz - de ez sok minden mástól is függ (pl. a kínálat megfelelősége: ha az ajánlat nem eléggé vonzó, hiába a nagy forgalom), és erős konkurencia mellett arra nincs semmilyen garancia, hogy a top helyezés automatikusan csúcseladást eredményez. A jó Google helyezés tehát roppant fontos, de nem csodaszer, főként erős konkurens weblapok mellett. Törekedni kell rá természetesen, de csak ettől még az üzleti siker nem biztos: ami nő, az az esély, a valószínűség.

Ebben a vonatkozásban az első találati oldal vagy az első helyezés csábereje már kisebb, ám az organikus forgalom növelésére mégsem tudunk jobb módszert. Érdemes viszont viszont tisztázni, hogy a TOP web-helyezés nem annyira cél, mit inkább eszköz a valódi cél megvalósításához, ami az üzleti siker. Nem árt, ha ezzel minden SEO-szakember is tisztába jön.

Hogyan lehet a Google első helyére kerülni

Sok munkával. És ennek az egész SEO-folyamatban csak egyik fele a kiváló minőségű honlap előállítása és ezen a keresőszempontok érvényesítése - mert legalább olyan fontos a megfelelő linkprofil felépítése. Ebben a keresőalgoritmusok eléggé finnyásak, csak megfelelő kontextussal megtámogatott hivatkozásokat értékelik pozitívan a rangsorolásban. Így nem elegendő tartalmas, keresőbarát honlapot, elengedhetetlenül szükséges a webkörnyezetet is felépíteni. Idegen oldalakra elhelyezni linket egyfelől nehéz, másfelől nem eredményes, ha ez az idegen website a sajátunkkal nem mutat tartalmi párhuzamokat. Ezért saját honlaprendszer kialakítása a legjárhatóbb út. Sok-sok tematikus weblapot, blogot, ajánló oldalt, marketing webhelyet szükséges létrehoznunk, ezeket külön is optimalizálni kell, hogy internetes értékük nőjön - és ezek lehetnek a felépítendő linkhálózat gócpontjai.