Volt egyszer egy (seo) nyár

Az első magyar keresőoptimalizáló versenyt szinte azonnal követte a második, majd kis szünet után a harmadik. Mindegyik emlékét őrzi egy-egy blogom és sok statikus weboldalam. Az elsőnek pillangószív volt a hívószava (ezen 5. lettem 2006-ban, de én lettem a 9. és 10. is, más-más webhelyemmel), a másodiknak linkfelhő (még 2007-ben is befértem az első 10-be), majd 2008-ban következett a seonyár2008 hívószavú versengés, amely sok ellentmondás közepette zajlott, például azzal kezdődött, hogy a nagy akkori blogszolgáltatók (blog.hu, blogter.hu, freeblog.hu) letiltották a verseny keresőszavával nyitott blogokat... Így másfelé kellett keresgélni. Nekem például lett seonyar2008. aldomain alatt nyított blogom a bloggeren és a wordpress rendszerében is. Az előbbi létezik, az utóbbi rég megszűnt, de bizonyos webarchívumokból még előbányászható. Élég érdekes volt most 8 év után pár akkori szövegemet elolvasni. Az elsőben például egy Kárpáti Benga nevű blog (és blogger) jegyzetét idézem:

Kinyílt a kis Benga csipája


Posted on Augusztus 24, 2008 by seonyar2008seo

Nicsak, hogy kinyílt a kis Benga csipája. Ezeket írja:

    “Mielőtt Balla D. Károly piréz nagyon finnyássá vált volna arra, hogy Ivaskovics József, a közismert és közmegbecsülésnek örvendő kárpátaljai zenész, zeneszerző és csapata kivel fotózkodik (a piréz jegyzete itt olvasható), azelőtt maga is előszeretettel fényképeszkedett Ivaskovics Józseffel, és láthatóan odaadással hallgatta muzsikájukat.

    Ennél több: novellát is írt az Ivakovics-trió szép, hősies helytállásáról: Itt olvasható.

    Szem és fültanúk egybehangzó állítása szerint maga is szívesen dúdolja társaságban és családi ünnepek során pályatársa, Dupka György remekét Ivaskovics József zenéjével. Most halgassuk meg együtt Kárpátalja szép himnuszát:

(no, ezt inkább ne...) Más:

Alkoholszonda-függőség

Megdöbbenéssel olvasom, hogy az Independent Press szerint a világszerte terjedő alkoholizmusnál is veszélyesebb lehet az alkoholszonda-függés járványszerű terjedése. A civilizált világ számos pontján vált tömegessé a személyi alkoholszondák túlzott használata, egyes körökben ugyanúgy státus-szimbólumnak számít, mint az első mobiltelefonok. Nincs nagyobb sikk, mint társaságban egyszer csak előkapni a hightech kütyüt, belefújni, és kérkedve mutatni a többieknek az eredményt. A kijelző állása nem is annyira fontos, inkább a tény, hogy íme, megméretett, aminek meg kell méretnie. Ugyancsak rákaptak a digitális alkoholszondák használata az unatkozó feleségek és a szinglik, sokan már kedvenc vibrátorukat is ejtették egy-egy formás alkoholszonda kedvéért.

 

Másabb. Beszámoltam a verseny indulásáról és eredményéről:

A fele sem tréfa: 24. napja zajlik a 2. díjazásos MAGYAR KERESŐOPTIMALIZÁLÓ VERSENY: Seonyár2008. Túl jó eredményeket nem igazán tudok felmutatni, bár néhányszor az első 10 helyezett közé bekerültem. Eredetileg úgy gondoltam, hogy csak mellékesen, fél kézzel, félgőzzel veszek részt ezen az erőpróbán – aztán egyre jobban belelovaltam magam. A sok profi keresőoptimalizátor mellett amatőrként kitűztem az egyetlen reálisnak tűnő célt is: valamelyik oldalammal belekerülni az összes nevezett Seonyár2008-versenyző képezte mezőny első harmadába.

Valamelyik oldalammal – írom; merthogy nem egy, hanem több szájttal indultam a versenyen, ezek némelyikét hivatalosan is beneveztem (egy azonosító kód elhelyezésébel), a többit úgy vontam be a versenybe, hogy linkeket küldök róluk a néhány favorit-oldalra. Ezek a másodlagos oldalak aztán maguk is bekerülnek a Goggle találati listájába, egymást segítve jutnak – remélhetőleg – mind előbbre, leginkább azon a réven, hogy legtöbbjükön keresztlinkeket is elhelyeztem, azaz oldalaim nem egyesével, hanem “osztagban” “támadnak”.

Lezárult a Seonyár2008 verseny

14. lettem 55 regisztrált versenyző mezőnyében, azaz bőven benne vagyok az első harmadban – ennél többet a sok profi között amatőrként nem is várhattam.

A verseny lezárulta okán ez a blog átalakul, lényegében arra szolgál majd, hogy SEO-munkáimban segítségemre legyen a dokumentálásban, linkek küldésében.  Most például két átalakított oldalamra hívom fel a linket. A hajdani UngBereg Alapítvány induló oldala már sok transzformáción ment át, most évekig a Kettenklub c. írói ikeroldal kezdőoldala volt. Mivel a bdk.blog.hu és a Manzárd Mű-hely működése óta nem igazán frissítettem, most az UngParty Virtuálé nyitó oldalává szerveztem. Így fest: UngParty Virtuálé – meglehet, érdemes innen indítani a böngészéseket.