Online tartalom marketing - Média-trendek

PR-tanácsadás marketing szakértőknek

Ment-e? Tartalommarketing és online média által a világ... Előbbre? Vagy nagy farolás ez a papíralapú újságíráshoz képest? Ki tudja, inkább csak bizakodunk, hogy bármerre is száguld, nem gázol agyon minket.

Konferencia Budapesten - az online média trendjei

online-tartalommarketing -linkelhelyezésBudapest volt a helyszíne egy Public Relations & Content Marketing című, webszakértők és médiaguruk bevonásával tartott konferenciának, melyen kiderült, nem vitás a magyar szakmai körökben sem, hogy amikor a média-trendekről beszélünk, általában az amerikai trendekre gondolunk és közben reménykedünk benne, hogy ezek majd némi késéssel hozzánk is begyűrűznek. Néha nem árt tudatosítanunk, hogy a világ kis hazánknál jóval nagyobb, változatosabb. Az amerikai trendek persze fontosak, de Kína, India számos statisztikát módosít. Magunkat persze nem hasonlíthatjuk több százmilliós, milliárdos lakossági viszonyokhoz, pár dologgal mégis érdemes tisztábban látnunk.

Alapvetések az online médiáról és tartalmáról

0) A tartalom-hozzáférés és tartalomfogyasztás struktúrája egyrészt az okostelefonok megjelenésével, másrészt a Google kereső mesterséges intelligenciára fejlesztésével és a szemantikus tartalomkeresés lehetővé válásával világszerte gyökeresen megváltozott, de:

1) Még a viszonylag szegény emberek is kötelező holminak tekintik a TV-t. 2021-as adat: az indiai háztartások 68 százalékában van tévé készülék. A szintén szegény Kenyában az arány 74 százalék!! Nálunk is a legszegényebbek kivételével mindenkinek van tévéje. Fürdőszobája kevesebbnek. Vagy lehet, hogy az emberek egy része azért is szegény, mert a tévé előtti bambulással tölti az idejét? Igaz, mosakodással sem lehet pénzt keresni.De ha e két faktort egy állásinterjú felől nézzük...

2) Az internet terjedése ellenére a tévézésre fordított idő egyre nő. (A világátlag napi 3 óra 19 perc, a hazai valamivel magasabb. Fel nem foghatom, hogy bírnak az emberek ennyi időt tévézni!) Csak a magasabb iskolai végzettségűek esetében figyelhető meg az internet elszívó hatása. (Talán azért, mert ahhoz, hogy valaki komolyabban internetezzen, legalább alapszinten kell tudni írni-olvasni.)

3) Tartalmi viszonyok. A műsorok közül magasan vezet a foci, a "tehetségkutató" vetélkedők és a sorozatok. (Vajon milyen okai lehetnek, hogy az egész világon ezek a műsorok a legnépszerűbbek?) Persze a Berlini küldetés tényleg jó, meg az Ember a fellegvárban is...

4) Miközben az Egyesült Államokban és Nyugaton (minket is ide sorolnak?) egyre csökken a napilapok előfizetőinek száma, a világ nagyobbik keleti-déli részén az internet terjedése ellenére virágzik a napilapipar.

5) Az egyik szemedet érdemes a Facebookon tartanod - 6 órányi átlagos használattal (vajon heti használatról van szó?) a Facebook a 10-es média-toplista valamennyi tagját magasan veri. (A második legjobb is csak közelíti a 3 órát.) A Facebook milliárdos nagyságrendű felhasználójának 79 százaléka az Egyesült Államokon kívül él. (Vajon milyen szolgáltatás tudja majd túlszárnyalni ezt a terjedési ütemet? Mert egy percig se hidd, hogy ezentúl már minden így marad!)

6) A feljövő piacokon (ez a szegény országok udvarias megnevezése) az internet kávézó az online hozzáférés tipikus helye. - Nem feltétlenül csak a szűkös lakásviszonyok magyarázzák ezt. Sok országban nemcsak az internetezők, hanem a jó ellenőrizhetőség miatt a Hatalom számára is vonzók a cyber kávézók.

7) Brazilia, Oroszország, India és Kína vezet az online videózásban. Számukra az internetezés egyre inkább igény szerinti tévézéssé alakul. (Az olvasni nem tudás, a szélessáv és a megfizethető árak metszéspontjai ezek.)

8) A magas költségek fékezik az internet terjedését. Mindez viszont gyorsítja a mobilizálódást. A legszegényebb országokban óriási a mobil penetráció. (Ez persze nem azt jelenti, hogy ott mindenki iPhone-nal a kezében futkos.)

9) A laptopok, netbookok, e-könyv-olvasók, táblagépek és persze az okostelefonok használata Budapesten is lendületet ad az internet terjedésének. 2024-re 2012-hőz képest megnégyszereződhet az IP-alapú adatforgalom. (Itt az egyik tényező az ár, a másik a használhatóság. Hihetetlen, hogy egy bonyolult, gyakran elromló, érthetetlen hibaüzeneteket küldözgető készülék - PC - ilyen sokáig a piacon maradhatott. Az egyetlen magyarázat az, hogy sokáig létezett reális alternatíva.)

10) A 8-18 éves korosztály számítógép előtt töltött ideje az elmúlt 10 évben megnégyszereződött. Ők a legtöbbet a közösségi hálózatokon, a játékokon, a videó oldalakon lógtak. A következő években az ő fogyasztási szokásaik határozzák meg, milyen is lesz a média. Vajon fel vagyunk készülve erre?

Tartalommarketing és SEO Arvisurák


Az online tartalom direkt marketingeszköz. A honlapoptimalizálás és linképítés azonban közvetett: a Google általi tartalom-keresőket célozza. A keresőmarketing szakemberek és SEO-tanácsadók tudják, hogy a keresési trendek 2013-as és 2014-es, majd 2020-2021-es paradigmaváltása óta a tartalommarketinges és online PR tevékenység nem folyhat a régi mederben. A keresőprogram gátat szabott a kulcsszavas optimalizálásnak és a külső linkek újbóli felülvizsgálatával lehetetlenné tette a külső linkhálózatok által kifejtett hatás felhasználását a weboldalaknak a Google-listákon való pozíciószerzését linképtéssel. Ezt felismerve alakulhatott ki a seo-technikáknak egy tökéletesen szokatlan eljárási mechanizmusa, amely a tartalmi jegyek alapfokára (az arvisurára) koncentrálva végez lényegáthárítást. Ez eredményezi a diszperzív optimalizációs tevékenység alapjait, amelynek során a tartalmi jegyeknek a weblap Google-előresorolásában vezető szerepet játszó alapelemei egy fajta rálényegítés révén járulnak hozzá a keresőoptimalizálás innovatív progressziójához és az újgenerációs SEO-technika megjelenéséhez.

Ennek során SEO-mesterek a weboptimalizálás végzése közben arra koncentrálnak, hogy a mindenkori web-textus jellegzetességei egyfelől átlényegüljenek, másfelől variálódjanak oly módon, hogy a kialakult szisztéma mindenképpen megfeleljen a legfontosabb konstrukciós elvárásoknak. Mindezek hátteréül az online médiában megjelenő tartalommarketing célú PR-cikkek játszanak főszerepet.

 ________________

Kulcsszavak Google kereséshez :Budapest, online tartalom, internetes média, tech. laptop, seo arvisura, honlapoptimalizálás, keresőoptimalizálás, weboldal optimalizálás, linképítés, tartalommarketing